Bilar

Toyota Tundra

30 inlägg 27429 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

Peteflamingstar  
#323692 Förstår precis vad du menar, det är USA när det är som mest stereotypiskt! Besökte en kompis till den vi bodde hos, åkte ut till en sjabbig gård ute i ödemarken, blev bjudna på pilsner och fick provskjuta några olika revolvermodeller!

Avatar Fallback

Re: Toyota Tundra

jannee  
#323694 Sök på YouTube finns hur mycket info som helst, bl.a. V8 med 300 hk

Avatar Fallback

Re: Toyota Tundra

Ferguson system  
#323695 Det er ikke en Tundra, men noe som kanskje er enda råere.

Bare å hekte på lunnebanke og kjetting, droppe alt som heter skogsmaskin.

Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

svampbob  
#323719 Var just på ett västern och cowboy museum här i oklahoma city och ute på parkeringen där var det bara amerikanska pickuper. Alla tycker att det är väldigt konstigt att vi åker från Sverige för att semestra i mellanvästern. Den frågan får man aldrig i Florida eller kalifornien.
"This is not cool" sa en ung svart kille till mig en gång. Träffade honom på ute på landsbygden i Georgia.

Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

The Yeti  
#323752 Jag så en Tundra på Toyota värkstädet i Malmö i torsdags. Jävlig stor bil... Sen tittade jag lita på data på den och så på Hiluxen. Blev virkeligt overrasket över att Tundraen laster mindre end Hiluxen.

Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

Jeep  
#323760 Jag tycker ingen av Toyota, Honda eller Nissan's stora "USA-pickuper" är några arbetsredskap. Mer show än go.

Men vill man ha lite maffigt ljud så röstar jag på Ford F350 m V8 diesel, blev omkörd av en sådan när jag låg på 75mph :surp:
I Virginia så var nog stora pickuper (höjda & större däck)en av de vanligare bilarna tillsammans med de nyare Mustang/Challenger/Camaro.

Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

svampbob  
#324480 Tog en promenad utanför hotellet ikväll och hos bilhandlaren stod denna "Texas edition" kändes inte så billigt.

Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324513 Det finns nån enstaka Tundra i Kiruna.
Tundra finns i överflöd i USA, den drar lite mer soppa än motsvarande Cheva/GMC men är inte lika vacker.
Hilux och liknande minipickisar finns nästan inte alls, även Cheva Colorado och liknande är ovanliga.
Berlingo och andra liknande europeiska fordon finns inte alls i USA.
Vanlig hos bönderna är dubbelhjulare med flatbed, uppenbarligen köper de ny pickis men flyttar över flatbedden från den gamla.
Källa, mina egna intryck vid några USA-resor.

Avatar Fallback

Re: Toyota Tundra

Robertberg  
#324515
svampbob skrev:Tog en promenad utanför hotellet ikväll och hos bilhandlaren stod denna "Texas edition" kändes inte så billigt.


Det krävs stora extraljus för att dölja den fula grillen :grin:

Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

svampbob  
#324539
Slurfi skrev:Det finns nån enstaka Tundra i Kiruna.
Tundra finns i överflöd i USA, den drar lite mer soppa än motsvarande Cheva/GMC men är inte lika vacker.
Hilux och liknande minipickisar finns nästan inte alls, även Cheva Colorado och liknande är ovanliga.
Berlingo och andra liknande europeiska fordon finns inte alls i USA.
Vanlig hos bönderna är dubbelhjulare med flatbed, uppenbarligen köper de ny pickis men flyttar över flatbedden från den gamla.
Källa, mina egna intryck vid några USA-resor.


Det är stor geografisk skillnad på valet av fordon. Mellan västern är i princip bara stora usa pickuper men närmare kusterna blir det mindre fordon och mer av japaner.

Jag ser en del Toyota Tacoma och det verkar vara us version av Hilux.

Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

Jeep  
#324541 Tacoma och Hilux är två helt olika bilar, Hilux importeras inte till USA och jag tror inte de kan få dieselmotor i Tacoma.

Avatar Fallback

Re: Toyota Tundra

Chainsaw Charlie  
#324544 Både Tundra och Tacoma byggs i USA och säljs väl i princip bara i nordamerika. Båda är relativt vanliga i västra Kanada efter vad jag har sett men inte i samma nivå som de amerikanska fullsize pickuperna.

Diesel har man tills helt nyligen inte tyckt vara lönt att sätta i mindre än en 3/4 tonnare.

Avatar Fallback

Re: Toyota Tundra

axwell  
Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

Fredrik Reuter  
#324880 Hej och tack för länken Axwell.
Jag tycker också som Obantteg, den vanliga varianten blir nästan för mycket. Men den version som jag lade upp en bild till i första inlägget känns bättre...

   TS
Avatar Fallback

Re: Toyota Tundra

Pierrew  
#505827 Gammal tråd, men kanske kul med ett lyft hehe.

En jämförelse mellan min Tundra och en Hilux.
Tundran finns INTE med Diesel och det finns inga planer i nuläget på det heller.
Snittar 1,5-2,3liter milen beroende på väg.
Bild

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).