Verkstan

Kundbemötande hos JULA

13 inlägg 7961 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kundbemötande hos JULA

bgl  
#324360 Ju äldre den redan gamla huggarryggen blir, ju svårare blir det att meka nära golvet. Man måste sitta på en låg pall eller stå på knä. Låga pallar på hjul med god funktion finns att köpa, hjulen är bra när man vill flytta sig en liten bit. Det är värre när man står på knä, alternativen är att hasa sig på golvet eller resa sig upp. För en tid sen fick jag höra att JULA säljer en hjulförsedd liten vagn att stå på knä på. Gick in i en JULA-butik idag för att prova. Ett demoex var fastsatt i en hylla nästan 2 meter över golvet, så jag försökte inte ens att hoppa upp dit för att prova. I stället frågade jag en anställd om det gick att öppna en förpackning för att prova på golvet. NÄÄÄÄÄ!!! blev svaret.
Jag tog om frågan för att säkerställa att det inte handlade om något missförstånd men svaret blev detsamma!! Den som tipsade mig var mycket tveksam till knävagnens utförande, bredden mellan knäna tyckte han närmast passade en mager pygme bättre än en svensk skogshuggare så det fanns mycket goda skäl att prova . Jag ska bygga något liknande med ställbar bredd mellan knäna, men vore roligt att höra om någon har lyckats få prova hos JULA eller om någon har köpt en osett.



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Kundbemötande hos JULA

svampbob  
#324366 Denna?

http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... gn-619038/

Avatar Fallback

Re: Kundbemötande hos JULA

bgl  
#324370 Svar till svampbob: Ja det stämmer.
Du kan prova att stå på knä med så tätt mellan knäna på något som lätt rullar åt alla håll.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kundbemötande hos JULA

anersimyra  
#324373 Den passar åtminstone till att köra " klockspelet " på.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Kundbemötande hos JULA

svampbob  
#324374
bgl skrev:Svar till svampbob: Ja det stämmer.
Du kan prova att stå på knä med så tätt mellan knäna på något som lätt rullar åt alla håll.


Ja det känns som att det ska bli jobbigt för ryggen att hålla balansen. Fast har man så gammalt och slitet garagegolv som jag har så rullar nog inte hjulen så lätt.

Avatar Fallback

Re: Kundbemötande hos JULA

brassel  
#324380 Fick ett bra bemötande när de tog tillbaka min såg (kunde inte låta bli ett 500kronorserbjudande...) för att kolla varför inte sågkedjeoljan kom.
Lika glada vara de när de gav tillbaka sågen och sa att sågkedjepumpen är nu bytt.
Nu ska jag tillbaka (ev...) och säga att det trots allt inte kommer någon sågkedjeolja....

Avatar Fallback

Re: Kundbemötande hos JULA

tallen100  
#324382
anersimyra skrev: Den passar åtminstone till att köra " klockspelet " på.. :smile:

Ja lite avlastning är aldrig fel. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Kundbemötande hos JULA

röjar kalle  
#324410 Och när doktorn sagt att man inte får lyfta tungt :lol: :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Kundbemötande hos JULA

TorxE14  
#325161
svampbob skrev:
bgl skrev: Fast har man så gammalt och slitet garagegolv som jag har så rullar nog inte hjulen så lätt.


Enda gången en montörsvagn rullar lätt på garagegolvet är när man råkar kliva på den X_X

Avatar Fallback

Re: Kundbemötande hos JULA

Ent  
#325627 Får nog säga att Jula i Luleå alltid varit justa de gånger jag nyttjat öppet köp eller reklamerat, aldrig varit något tjafs. Efter öppet köp-fristens utgång har det gått bra att byta utan krångel.

Däremot var det tvärnobben att reklamera en aerotemper där fläktmotorn lagt av i och med att det gått just mer än ett år. Hade kanske kunnat fortsätta att försöka påvisa att defekten fanns redan vid köpet, den var knappt använd, men det blev aldrig av. Den modellen är för övrigt utgången sedan länge så den kanske inte var bäst.

Användarvisningsbild

Re: Kundbemötande hos JULA

Kse  
#325645 Dom brukar iaf aldrig knorra när det gäller reklamationer, den firman skulle nog inte funka annars för dom lär nog få in en hel del.

Avatar Fallback

Re: Kundbemötande hos JULA

brassel  
#325660 Min ovan nämnda meecsåg är nu bytt mot en lite mindre ny meecsåg :)
Intressant och se hur länge den håller ;)

Avatar Fallback

Re: Kundbemötande hos JULA

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#325678 På Jula jobbar ju en blandning av folk i allmänhet och sortimentet är stort. En som jobbade hos oss förut med ett visst förståndshandikapp och bidragsstöd provade nyss på Jula och plockade upp varor i hyllorna men med profilkläderna på blev det ju kundfrågor, så det blev svårt för alla emellanåt. Så han slutade.
En "handlare" med en egen butik är väl den man får rakaste svaren av och smidgaste lösningen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).