Skördare

VARNING! !! stöld

58 inlägg 31987 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324304 Jaha äntligen går det framåt. Imorgon hoppas jag att mitt NYA skördaraggregat beställs. Kommer nog vara den enda i Sverige som kör en Rottne med detta aggregat.

   TS
Användarvisningsbild

Re: VARNING! !! stöld

Fredrik Reuter  
#324306 Ahh, berätta mer, vi vill ha mer! :D

Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324311 Blir ett kesla 18 rh2. Med 19cc såg och dubbla matningsventiler. Lär bli bra med snurr på det aggregatet hoppas jag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: VARNING! !! stöld

Fredrik Reuter  
#324313 Coolt!
Då måste du återkomma med rapport, lär vara ganska rappt det där och passar nog som handsken på H8:an.
Får man komma på studiebesök? :D

Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324325 Ska väll inte vara några problem. Du är ju gammal H-8 pilot så vi kan ju köra lite skift. Kan vara bra att få köra lite extra sen, nu när man fått några veckors stillestånd :grin: :grin:
Störsts anledning till att det blev ett kesla var att det inte var längesen jag körde ett sånt aggregat. Jag hade ute en Sampo HR46 med kesla 18 på demo. Jag tyckte aggregatet var det bästa på den maskinen. Så detta blir en liten dröm som går i uppfyllelse. Aggregatet går så otroligt lätt gentemot rottnes. Är väll tack vare att kesla har bärande hjul.

   TS
Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

åberg  
#324333 Inget ont som inte har nåt gott med sig.

Användarvisningsbild

Re: VARNING! !! stöld

Fredrik Reuter  
#324427 Hej,
Jag kommer gärna ner, kanske kan ta med familjen, droppa dem vid Ullared så har jag väl ungefär 10 fritimmar efter det eller? :wink:
När blir det driftstart?

Och hur ser gränssnittet ut i D5:an mot ett Kesla, krävs det någon typ av omvandlare eller liknande?

Användarvisningsbild

Re: VARNING! !! stöld

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324434
Fredrik Reuter skrev:Jag kommer gärna ner, kanske kan ta med familjen, droppa dem vid Ullared så har jag väl ungefär 10 fritimmar efter det eller? :wink:


Vem tror du ska se efter barnen. :D

Användarvisningsbild

Re: VARNING! !! stöld

Fredrik Reuter  
#324436 Ja, det är ju två tjejer och känner jag dem rätt följer de gärna med mamma... =))

Användarvisningsbild

Re: VARNING! !! stöld

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324442 Ja då är det lugnt. #:-S :grin:

Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324490 Lämna dem där. Då har vi gott om tid, att roa oss. Leveranstid ca.3 veckor. Vad jag förstått så byggs aggregatet med d5 boxarna och rätt pulsantal på givarna. Så då luras datorn och tror att det är ett rottne aggregat. Om det inte skulle fungera så har jag nöjd kund garanti i 150h eller en månad. På så sätt har jag rätt att lämna tillbaka den om jag nu inte blir nöjd. 8)

   TS
Användarvisningsbild

Re: VARNING! !! stöld

Fredrik Reuter  
#324522 Spännande lösning!
Då måste de antingen köpa boxarna av Rottne eller av Dasa färdigprogrammerat för Rottne D5.

Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324533 Köper boxarna och kablage av rottne. I kablaget sitter id taggarna till boxarna. Det är id taggarna som är programerade.

   TS
Användarvisningsbild

Re: VARNING! !! stöld

Fredrik Reuter  
#324569 Smart!
Vi får höras vidare när du kommit igång så kommer jag gärna på besök! :-BD

Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

Hema  
#327409 Med risk för att bjuda på ett skratt orsakat pga. min okunskap, men kan man inte parkera sködaren med kranen i högläge, så att det blir svårare för ev. tjuvar att sno processorn? Klart då kanske de går in i hytten och förstör? Kanske är det tom. rent av farligt att gå iväg från en maskin med ca 4-500kg hängandes i luften?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).