T24X4 skrev:Vi har kört med ITP XTR 27x11-14" sen 2008 på våran hpd-fyrhjuling. Inte fått en enda punktering men däremot div andra mekaniska fel pga. för bra fäste. Dom sitter original på Vimek 620 och har ett enormt bra grepp på alla underlag som vi kört på. Det enda som vi inte provat är på snö men det borde någon Vimek ägare kunna svara på. Jag funderar på att sätta ITP XTR 27x11-14 bak och TP XTR 27x9-14" fram på min kingquad 750. Tänker även montera förstärkta fjädrar när man är igång.
Vilket är bättre att ha 12" eller 14" på kingquaden? Fördelen med 12" är att däcket fjädrar mer än 14" och att den skyddar bättre. På 14" så har man minskar risken att man skär söder däcket mot stenar. Vilka företag säljer STARCO fälg till den? Vilket pris ligger dom på?
Uvskogen skrev:Efter det "anersimyra" sagt i den här tråden så var jag tvungen prova igen med mina Bear claw. Bytte hjul och tog av kedjorna (vilket i sig blev en större utmaning än tänkt men nu är jag klokare, kommer fästa på annat sätt nästa gång...)
Döm om min förvåning när de gick alldeles lugnt och fint på vägen. Har ju en ny maskin nu så jag misstänker att det var något fel i framvagnsinställningen på den gamla. Så, jag får ta tillbaka det jag skrev om vobbling.