Före och efter jobbet

Arbetsdagar per vecka

10 inlägg 6587 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Arbetsdagar per vecka

svampbob  
#324206 Jag är för tillfället arbetsskygg och gömmer mig nu i USA i tre veckor. Jag har inget arbete inbokat när jag kommer hem igen men Idag har det via mail dykt upp två förslag. Ett hemma i Umeå med vanliga arbetsveckor och ett på veckopendlingsavstånd med fyra dagarsveckor. På pendlingsjobbet kan jag fakturera 100 kr extra per timme och ge mig själv traktamente.

Frågan är vad är det värt att vara hemma på kvällarna sommartid. Vintertid är det helt klart bättre att ligga borta 4 dagar och få tre dagar i skogen per vecka.

Hur skulle ni ha valt?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Arbetsdagar per vecka

Seb macahan  
#324207 Kan du jobba in mer tid/dygn på borta jobbet?
Jag är hemmakär så för min del hade valet varit lätt. Men visst 100kr/tim är inte dåligt men som ovan, för min del hade det varit avgörande om jag kunnat jobba in några fler timmar per dygn än hemma jobbet. Ha det så gott Over There. Avundsjuk är jag lite. Ska med göra den resan nån gång i framtiden.

Användarvisningsbild

Re: Arbetsdagar per vecka

svampbob  
#324208 Ja ligger jag borta så gör jag åtminstone 40 timmar på dom fyra dagarna. När jag låg borta i vinter så ägnade jag två kvällar i veckan borta åt att firmans administration. Har nog aldrig varit sån ordning på papperen :grin:

Jag ska försöka låte bli att lämna besked före jag är tillbaka i Sverige.

Tog en bild igår vid Wister dammen. Åkte förbi uppe på dammen och såg att det stod ett gäng fiskare vid utloppet så jag åkte ned och tittade lite. Tog en bild på bilarna ALLA körde amerikanska pickisar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Arbetsdagar per vecka

Bax  
#324212 Jag är som en gammal häst, jag trivs bäst hemma på gården, så också för mig är valet lätt.
Får jag bara pyssla på åtminstone ett par timmar varje kväll därhemma så är jag nöjd med dagen.
Vad gör du på sommarkvällarna då? Har du familj? Andra engagemang?
Bara du kan svara på din fråga.

Avatar Fallback

Re: Arbetsdagar per vecka

Robertberg  
#324244 När jag legat borta har vi jobbar 07-19.30, elva timmar om dan och åka hem klockan tre på torsdagen. På kvällarna snackar man skit och dricker öl. Skönt att ha tre dagar ledigt sen och kunna vara hemma och greja. Men har man barn är det kanske tufft att lägga över allt ansvar till partnern.

Drömmen vore att åka hem på onsdagskvällen istället, jobba 31 timmar på tre dar och sen vara hemma fyra!

Användarvisningsbild

Re: Arbetsdagar per vecka

svampbob  
#324252
obantteg skrev:När jag legat borta har vi jobbar 07-19.30, elva timmar om dan och åka hem klockan tre på torsdagen. På kvällarna snackar man skit och dricker öl. Skönt att ha tre dagar ledigt sen och kunna vara hemma och greja. Men har man barn är det kanske tufft att lägga över allt ansvar till partnern.

Drömmen vore att åka hem på onsdagskvällen istället, jobba 31 timmar på tre dar och sen vara hemma fyra!


Ja när man ligger borta vill man göra sina timmar så snabbt som möjligt och man vill inte heller ha för mycket av restid till och från. Jag var ett tag i Kiruna och jobbade och 60 mil i bil är för mycket om man ska åka två gånger i veckan.
Barnen börjar vara utflugna nu så det är inget större problem. Höet ska bärgas men det är inte så stor skillnad där mellan 4 och fem arbetsdagar per vecka.

Tur att jag har några dagar på mig för att fundera.

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbetsdagar per vecka

jannee  
#324256 Måste väl ändå vara något som du och familjen internt reder ut.
Självklart gör man det som känns bäst för HELA familjen
Har själv legat ut 4 nätter/vecka i sträck i över 40 år. Jobbigt för hela familjen men å andra sidan har vi vant oss. För oss har det fungerat, för andra kanske det inte skulle fungerat lika bra.
Snart ska jag klippa digitalkortet och bara vara hemma, något jag ser fram emot - men frugan fasar.

Användarvisningsbild

Re: Arbetsdagar per vecka

anersimyra  
#324265 Om " bortaliggandet " är något sällan förekommande hade jag själv hoppat på detta, att bryta rutiner är alltid uppiggande.. :smile: :smile:

Avatar Fallback

Re: Arbetsdagar per vecka

jannee  
#324270 Det hade du inte orkat med :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Arbetsdagar per vecka

anersimyra  
#324271
jannee skrev:Det hade du inte orkat med :mrgreen:
Ha ha ha ha ha !!! Så kan man ju också tolka mitt inlägg ser jag nu.. :smile: :smile:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).