Socialt (mer om oss)

Gräsänkling - vad göra

38 inlägg 24079 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Gräsänkling - vad göra

ollefia5662  
#279946 Typiskt män! Inget att göra......finns massor att göra, i huset, trädgården, ut och promenera i naturen, m.m. Jag är ofta ensam, men springa ute och festa själv....aldrig! ^#(^

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

JensSkoog  
#279952 Bästa med att vara gräsänkling är att jag kan holla på hur lenge som helst i verkstan eller i skogen! Ser fram mot en vecka i juni! Da blir det 16 timmars dag :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

bodaedet  
#281514 Jaha, då är man i samma sits. Frugan drog till Turkiet och lämnade mig hemma med barnen. Kollade efter biljetter till barnen men det var fullt. Nja, skämt åsido ska bli lite kul att vara ensamen med dem, det blir lite mindre tid i skördaren men det får man ta igen senare.
Det ska tillverkas en fotbollsplan med bollplank iaf. Garderober skall i ordningställas som frugan inte trodde hade kommit än, det gäller att samla poäng, det vankas mc-semester i vårat vackra västra grannland med polaren längre fram. Vi hade tänkt åka till Finland, men vi kunde tyvärr inte mycket om vårt östra brödraland, tips Tages emot med glädje.
Nå, tillbaka till gräsänklings livet, tältövernattning står på schemat med äldsta dotterns klass, den yngsta får campa med farfar. Sedan återstår bara fem dagar..... Städning får utföras timmen för fruns hemkomst.

Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

machonisti  
#281518
bodaedet skrev:Jaha, då är man i samma sits. Frugan drog till Turkiet och lämnade mig hemma med barnen. Kollade efter biljetter till barnen men det var fullt. Nja, skämt åsido ska bli lite kul att vara ensamen med dem, det blir lite mindre tid i skördaren men det får man ta igen senare.
Det ska tillverkas en fotbollsplan med bollplank iaf. Garderober skall i ordningställas som frugan inte trodde hade kommit än, det gäller att samla poäng, det vankas mc-semester i vårat vackra västra grannland med polaren längre fram. Vi hade tänkt åka till Finland, men vi kunde tyvärr inte mycket om vårt östra brödraland, tips Tages emot med glädje.
Nå, tillbaka till gräsänklings livet, tältövernattning står på schemat med äldsta dotterns klass, den yngsta får campa med farfar. Sedan återstår bara fem dagar..... Städning får utföras timmen för fruns hemkomst.

Lite östlig hjälp kan visst erbjudas, dock väldigt västkustligt där solen går ned i kvarken.
(skulle kunna försöka få tillkoltad nån bild nångång men tyvärr värdelös fotograf)

Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

bodaedet  
#281519 Det låter grannt, det blir nog där vi landar, medelst båt, med kurs norrut,genom Finland mot Svedala igen. Finns det krokiga vägar där? Möjligt att vi tar den rutten i år istället, vi är ganska kända i Norge, men den naturen tröttnar man inte på. Men det vore roligt att se erat land med, det enda jag sett är hamnen i Åbo och det räknas väl knappt?

Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

machonisti  
#281620
bodaedet skrev:Det låter grannt, det blir nog där vi landar, medelst båt, med kurs norrut,genom Finland mot Svedala igen. Finns det krokiga vägar där? Möjligt att vi tar den rutten i år istället, vi är ganska kända i Norge, men den naturen tröttnar man inte på. Men det vore roligt att se erat land med, det enda jag sett är hamnen i Åbo och det räknas väl knappt?

Slingrig väg finns från Åbo till Vasa, vilken är staden jag jobbar i. Emellanåt hamnar man på nån kortare raksträcka men det kan man väl tåla, det handlar ändå om ca 30 mil.
Annars håller jag med om Norge, den naturen är......

Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#316093 Favorit i repris, nu är jag det igen! Från nu till Söndag!
Men nu tror jag att jag vet lite mer vad jag ska hitta på i varje fall. Förutom att spela hög musik och avsmaka ännu en ny whiskysort så ska jag fälla 3 stora, svårt placerade granar på nya åkermarken. Ja inte i den ordning förstås, ligger en natts sömn mellan 2 o 3.

Sen tänker jag dona med fyrhjulingen lite grann, å sen ... :roll:

   TS
Avatar Fallback

Re: Gräsänkling - vad göra

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#316096 Samma läge här, hela 4 dagar men utan whisky och fyrhjuling.

Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#316097 Ha ,blir nog inte sämre för det! :D

   TS
Avatar Fallback

Re: Gräsänkling - vad göra

Chuck Norris  
#316220
JensSkoog skrev:Bästa med att vara gräsänkling är att jag kan holla på hur lenge som helst i verkstan eller i skogen! Ser fram mot en vecka i juni! Da blir det 16 timmars dag :lol: :lol:


Precis så är det. Det är underbartskönt att jobba 100 timmar under en vecka utan att vara orolig för skilsmässa.

Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#323714 Nu är det dags igen! Men mer redo denna gång, steker sparris med vitlök! Säger väl allt om hur häftig min kväll kommer bli! :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

halvproffs  
#323782 Din Gourmet!! Nu blev jag intresserad. Är det "riktig" sparris? Och vad till detta? Förutom ölen förstås. :-BD

Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#323822 Set ut som riktig sparris i mina ögon i varje fall. Blev en utskuren nötbiff till det, tyvärr är allt älg slut :-( Nä inte öl längre, inga kolhydrater för mig, så det blev rött. :-)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#345232 Nu är det dags igen! Men nu var jag bättre förberedd. Så jag har ätit norrlandspölsa med rödbetor, spelat Led Zeppelin högt som f-n och nu precis gjort en sillmacka på mörkt bröd. Till den blir det en långseglare förstås. Tyvärr så lär jag somna om typ 2 timmar, men tjoho här är det party! :grin:

(Blev en massa nytta gjort också, faktiskt. Typ sotat pannan, satt ut alla fågelmatare, tittat på vinterdäcken och satt på frostvakten i uteverkstan.)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gräsänkling - vad göra

halvproffs  
#345243 Va härligt och gott! Låter som du blivit kry igen. Blir en bra uppladdning inför jakten :-BD

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).