Skördare

VARNING! !! stöld

58 inlägg 31985 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

VARNING! !! stöld

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#323609 Möttes i torsdags morgon av denna syn på min H-8. Folk är ta mej fan inte kloka. De har stulit mitt skördaraggregat, rotator, svängdämpare och verktyg. + endel oljespill. De har inte brutit sig in i hytten iaf. En liten tröst i bedrövelsen. Någon som har ett tips på skördaraggregat som inte gått så mycket max 5000h. Maskinen har gått ca. 6000h årsmodell 2010. Håll hårt i era grejer, för det finns pöbel som det skulle varit skottpengar på där ute.



   TS
Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

Blondin 750  
#323610 Tråkigt för dig att även du drabbats! Var i landet håller du till, bara på ett ungefär räcker så vi kan vara lite extra vaksamma, vi/ni som är i samma område.

Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

Tjärhovs  
#323611 Jäklar va trist.
Liten risk att det återfinns förmodar jag.
Hur skyddar man sig mot sånt här? GPS-sändare?

Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

elis  
#323613
Tjärhovs skrev:Jäklar va trist.
Liten risk att det återfinns förmodar jag.
Hur skyddar man sig mot sånt här? GPS-sändare?


Förebygga är nog svårt men en åtelkamera e dyl skulle kanske ge lite upplysning i saken.

Användarvisningsbild

Re: VARNING! !! stöld

Fredrik Reuter  
#323646 Usch vad trist, lider med dig Samuel.
Vilket område ungefär i Sverige var detta? Tänkte om det är några andra skogsforumare därikring som kan hjälpa dig att hålla utkik.

Hoppas du snart hittar en ersättare.

Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#323660 Håller till mellan ullared och borås, i svenljunga kommun. Verkar inte finnas några begagnade i bra skick. Har fått offert på ett nytt. Så till veckan får man kanske besked av försäkringsbolaget.

   TS
Användarvisningsbild

Re: VARNING! !! stöld

Fredrik Reuter  
#323661 Ja, hoppas det löser sig bra för dig!
Hur stod den till transportmässigt? Det krävs lite logistik att sno ett aggregat på runt ett halvt ton. Har de dragit in släpkärra eller är det fyrhjuling, eller...?

Användarvisningsbild

Re: VARNING! !! stöld

T Landström  
#323662 Kanske är samma gäng som passerade Säffle och plockade planetväxlarna från grävmaskiner...

Användarvisningsbild

Re: VARNING! !! stöld

machonisti  
#323665 Är mycket imponerad!
Jag menar det är ju ingen barnlek att stjäla ett aggregat. Kräver kringutrustning och tar tid. Hoppas de åker dit!
Sannolikheten är väl ändå rätt stor att åka fast, menar det är ju doningar som inte är så lätta att gömma.

Användarvisningsbild

Re: VARNING! !! stöld

rocky  
#323763 Ligger ett 405 med flerträd hos Peter i Karlstad.

Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

Hema  
#323773
machonisti skrev:Är mycket imponerad!
Jag menar det är ju ingen barnlek att stjäla ett aggregat. Kräver kringutrustning och tar tid. Hoppas de åker dit!
Sannolikheten är väl ändå rätt stor att åka fast, menar det är ju doningar som inte är så lätta att gömma.

De hystar väl in det i första bästa lastbil som går tom tillbaka. Kan inte tänka mig annat än att det är organiserad brottslighet. Nee upp med tullgränserna o börja kontrollera alla lastbilar, detta håller inte.

Edit: ordblind
Senast redigerad av Hema sön 29 mar 2015, 19:52, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: VARNING! !! stöld

loppan  
#323783 Dessa prylar säljs knappast i sverige.
När jag besökte Polen i somras och skulle tillbaka med färja till Karlskrona så var det två tungt beväpnade vakter som tittade igenom varje fordon
som verkade intressant som skulle ombord.
Var var dessa kontrolanter när man skulle på båten i Karlskrona?
Nu menar jag inte att det är till just Polen detta gods går men kontrollerna i svenska hamnar verkar ju vara skrattretande liten.
Inte undra på att de kommer hit och skruvar.

Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

jannee  
#323784 Har inte aggregatet redan lämnat Sverige befinner det sig i någon container Göteborg - ungefär så brukar gå till.
De figurer som stjäl motsvarande gods är proffs, de har säkert tillgång till en liten lastbil/pickup utrustad med kompressor, kran eller baklift.

Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#323805
rocky skrev:Ligger ett 405 med flerträd hos Peter i Karlstad.

Jag vet. Vill minnas att när vi pratade i höstas att du sa.
-Skönt att bli av med det aggregatet som bara var en massa mekande med sista tiden, innan ni bytte till logmax 4000. Så det aggregatet är inget för mej. Det var dessutom inte komplett. Fattas både rotator, svängdämpare, givare, d5 boxarna och dylikt. Så i mina öron är det ett reservdelsaggregat.

   TS
Användarvisningsbild

Re: VARNING! !! stöld

rocky  
#323938
samuel skrev:
rocky skrev:Ligger ett 405 med flerträd hos Peter i Karlstad.

Jag vet. Vill minnas att när vi pratade i höstas att du sa.
-Skönt att bli av med det aggregatet som bara var en massa mekande med sista tiden, innan ni bytte till logmax 4000. Så det aggregatet är inget för mej. Det var dessutom inte komplett. Fattas både rotator, svängdämpare, givare, d5 boxarna och dylikt. Så i mina öron är det ett reservdelsaggregat.


Det var inte trasigt när det hängdes av så det är inget fel på det. Men vad som kommer att krångla i framtiden vet ju ingen. Att det var mekande berodde på andra omständigheter.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).