Skördare

PEFC, FCS godkänd maskin? Hur

49 inlägg 22733 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: PEFC, FCS godkänd maskin? Hur

anersimyra  
#323413 Organisationen har numera inskaffat utrustning för att enkelt kunna ta oljeprover på plats.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: PEFC, FCS godkänd maskin? Hur

machonisti  
#323489
holmesö skrev:De stora aktörerna använder certifieringen som någon slags"nyttig idiot"och ställer entreprenör mot entreprenör och skogsägare mot skogsägare. Om vi inte samarbetar så kommer ingen av oss att få ut vårt rätta värde.

Det är inte så lätt när mer å mer människor skall leva på reducerad produktivitet. Då tvingas producentpriset etc. ned för världsmarknaden bestämmer maximala slutpriset. Åsså skall det ju givetvis räcka till dividender, chefslöner, bonusar å fallskärmar.

Avatar Fallback

Re: PEFC, FCS godkänd maskin? Hur

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#323683 Inte är det väl nåt problem med miljöoljorna idag... Vi har då inte haft nåt pumphaveri på nån av våra maskiner sen på 90 talet...

Användarvisningsbild

Re: PEFC, FCS godkänd maskin? Hur

rocky  
#323767 Det är som natt och dag mellan oljorna vill jag påstå. Tittade på magnetstaven på en maskin med mineral olja och den var lika ren som om den var ny och det har jag aldrig sett på en maskin med bio olja.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).