Skotare

Ecolog skotare med hyttdämpning

29 inlägg 13533 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ecolog skotare med hyttdämpning

rocky  
#322894
malåraggarn skrev:Våran nya har vi inte fått repa något än men gammeln va de mycke svets/skruvning med.

Ja vet inte om nån fler upplevt de men ja tycker de är kort slaglängd i vissa lägen


Jo vist i vissa lägen blir det ju kort slaglängd. Men v2 känns det som att den har längre slaglängd än v1. Eller är det bara inbildning?

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Ecolog skotare med hyttdämpning

malåraggarn  
#322914 Vette fan. Känns som den slår igenom mindre på planmark å stora gupp men då slår den igenom mycke i lutning då den nivellerar. fortfarande att 855an går mjukare, de är som att den har både längre slaglängd och är mjukare. Inte samma ryck då man lastar å så.

Användarvisningsbild

Re: Ecolog skotare med hyttdämpning

rocky  
#322950 Du skrev svetsat på ett inlägg. Vad var det som svetsades på comfort line?

Avatar Fallback

Re: Ecolog skotare med hyttdämpning

Helmer95  
#322951 Komatsu köpte ju fjädringen av Rottne så borde ju va rätt lika kan man tycka.

Användarvisningsbild

Re: Ecolog skotare med hyttdämpning

skogsjan695xl  
#323031 Komatsun har10cm plus/minus fjädringsväg och rottnen 7.
F13 som går efter mig krånglar också endel med comfort line. Givare, kolvar som läcker. Sen krånglar väll iof det mesta på den maskin trotts att den bara är 1 år (4000h)

Avatar Fallback

Re: Ecolog skotare med hyttdämpning

malåraggarn  
#323046 Främre hyttfästena svetsades många ggr

Avatar Fallback

Re: Ecolog skotare med hyttdämpning

Döna  
#323330 Provade Ecologs skotare på deras visning utanför Uppsala. Kändes stadig och skön fjärdingen. Inga genomslag trots stening terräng. Inte heller så gungig som Komstaus fjädring. Gick att ställa hårdheten med också under färd.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ecolog skotare med hyttdämpning

malåraggarn  
#323365 Intressant

Avatar Fallback

Re: Ecolog skotare med hyttdämpning

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#323667 kan man läsa eller se nånting om deras fjädring nånstans?

Avatar Fallback

Re: Ecolog skotare med hyttdämpning

Döna  
#324280 Det verkar vara så nytt att dom inte hade något material om fjädringen. Tydligen ska skogsskolan i Arbrå få de två första serietillverkade i maj.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ecolog skotare med hyttdämpning

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324335 Skogsskolan i Arbrå? Mig veterligen ligger den i Ljusdal. Och de har nyligen fått en drös med 855or levererade..Årbrå har jordbruk

Avatar Fallback

Re: Ecolog skotare med hyttdämpning

simpson  
#324433 Får en 594 med hyttdämpning nu iapril

Avatar Fallback

Re: Ecolog skotare med hyttdämpning

Tvåan  
#324493
Engstrand skrev:Skogsskolan i Arbrå? Mig veterligen ligger den i Ljusdal. Och de har nyligen fått en drös med 855or levererade..Årbrå har jordbruk

Va de inte 835? Dom ska ha två 574 också!

Användarvisningsbild

Re: Ecolog skotare med hyttdämpning

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324494 Eller 45or. Bara sett dom på bild. Röda var dem iaf. :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).