Skotare

Clark eller Olofsfors?

36 inlägg 21673 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32252 Behöver då inge band på vänster bak boggie,den slutade dra på den idag :cry: .Som vanligt var de årets längsta larvning till det hygget, 3,5 km genom skogen 😡 . Men en ljuspunkt var att jag tog mig ner till vägen iaf. Åker på semester i helgen så obduktionen får var ett par veckor 8) .

   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#32267 Hej,
Jag delade denna tråd och diskussion kring Lokomo finns numera här: http://www.skogsforum.se/viewtopic.php?t=2980

Användarvisningsbild

Re: Clark eller Olofsfors?

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32383
Kenneth skrev:Ska köpa nya band till 1410:an och undrar om nån har erfarenhet av clark band. Vi har alltid kört på Olofsfors och dom har funkat bra men skulle va kul att höra nått om "clarkarna".


ECO OF har fungerat bra för min del dom har gått 4000 timmar nu nästan o det är väl 2000 timmar kvar men jag ska sätta dom fram till våren o hä på nya bak den nya bergs modellen som Olofsfors har kommit med dom ser ut som ECO_OF men plattorna är högre så de ska dra värre

Avatar Fallback
mrhakan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32451 håller clark högst har kört sedan i vårast med clark och dom är oslagbara på draget utan att slira innuti dom slakade så dom tog i boggilådorna med slirade ändå inte när man körde genom myr och sankmarker och dom sitter som djutet på hjulen aldrig en tendens till bandkrängning

Användarvisningsbild
huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32460
mrhakan skrev:håller clark högst har kört sedan i vårast med clark och dom är oslagbara på draget utan att slira innuti dom slakade så dom tog i boggilådorna med slirade ändå inte när man körde genom myr och sankmarker och dom sitter som djutet på hjulen aldrig en tendens till bandkrängning


hade ni OF innan o va de gamla modellen? jag har den nya modellen o dom är bra o drar bra o slirar ingenting inuti om man inte har dom alldeles för slaka förstås, men på buffalon satt gamla modellen o dom slira ju invändigt för jämnan

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#32463 Va tycker ni om banden från MEs smide då? Vi har sånna på markberedaren, å direkt dom blir lite vill dom kränga av. Fler som har problem med de?

Användarvisningsbild
huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32464
Lill Junior skrev:Va tycker ni om banden från MEs smide då? Vi har sånna på markberedaren, å direkt dom blir lite vill dom kränga av. Fler som har problem med de?


jag tycker dom verkar ha låg kvalite på grejena, bandlåsen va då rena skiten som jag prova, bande vill jag inte ens prova , för skördarn jag körde efter had såna o dom verka nöta på hjulen

Avatar Fallback
mrhakan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32467
huggarn82 skrev:
mrhakan skrev:håller clark högst har kört sedan i vårast med clark och dom är oslagbara på draget utan att slira innuti dom slakade så dom tog i boggilådorna med slirade ändå inte när man körde genom myr och sankmarker och dom sitter som djutet på hjulen aldrig en tendens till bandkrängning


hade ni OF innan o va de gamla modellen? jag har den nya modellen o dom är bra o drar bra o slirar ingenting inuti om man inte har dom alldeles för slaka förstås, men på buffalon satt gamla modellen o dom slira ju invändigt för jämnan


ja hörredu om de e gammla eller nya modellen vet jag inte dom e ju från de att maskin var nu å de är ju -05 när var skiftet mellan de nya å gammla då?

Avatar Fallback
mrhakan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32468
Lill Junior skrev:Va tycker ni om banden från MEs smide då? Vi har sånna på markberedaren, å direkt dom blir lite vill dom kränga av. Fler som har problem med de?


har aldrig testa dom även fast dom tillverkas i grannbyn men brodd har vi köpt där å dom funka väl i allafall :)

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#32469 Bandlåsen är de inga problem med åt oss, men banden har inga däckskydd på sidan vilket gör att dom kränger av om du kör i skrå när dom är blöta. Har prövat att spänna dom som fiolsträngar men de hjälper inte. Förslag?

Användarvisningsbild
huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32470 ring o klaga på MES över vilka skitband dom har, och var förbannad,

en bekant har en tigercat 1065 o han hade olofsforsband, dom tog slut efter 1200 timmar o han ringde o skällde ut dom så han skulle få nya band för 50% av priset, o samma kväll gick banden av för honom, så han ringde upp dagen efter o skällde på dom ännu mer, så d sluta med att han fick ett par band av dom, men han är ju bra på o prata o vräka ur sig oxå

Användarvisningsbild
huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32734 dom kom nån gång på 2006 jag ahde gamla på ponssen o dom va ju omöjliga, dom som sitter på 1410 nu är ju nya man ser stor skillnad på bandplattan

Avatar Fallback
ecolog drivern  
#38209 måste säga att clark banden är av kanon bra kvalitet, maskinen jag kör har gått 3500timmar med clarkband på vagnen och eco-track fram, ecotracken är dax att brodda om. men clarken har inte ens halva brodden borta på.
att tillägga är att ecotracken har bara suttit på i 2000timmar.

Avatar Fallback
bracke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38216 mes smide vi är inte nöjd med dom vi har ett par minsta dom blir slak så kränger dom av

Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38300 Mes säljer väl bara för att dom har bra pris på banden.Man förstår ju att folk vill prova när det är nästan halva priset på dom.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).