Socialt (mer om oss)

Discovery favoriter 2015 (TV)

47 inlägg 19446 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Discovery favoriter 2015 (TV)

Karlsson_98  
#321875 Det är den vanliga Discovery Channel det går på.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Discovery favoriter 2015 (TV)

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321877
Karlsson_98 skrev:Någon mer än jag som ska kolla på American Loggers som börjar ikväll kl 18.00? :wink: Ett av dom bättre programmen på Discovery Channel..


Nä det var inte aktuellt. TV:n är redan ockuperad för barnprogram. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Discovery favoriter 2015 (TV)

stegmaster  
#321881
Karlsson_98 skrev:Det är den vanliga Discovery Channel det går på.

Ja det var som tusan.
Fick leta fram Discovery (S) för att se.
Har alltid trott det varit samma på alla Nordiska Discovery kanaler, men så er det tydligen inte.

Användarvisningsbild

Re: Discovery favoriter 2015 (TV)

stegmaster  
#322192 Kl 18.00 var ingen höjdare, så det fick bli youtube.
Har nu sett episoder från 1 -8 mer eller mindre sammanhengandet, vilket er trevligare.
Dessutan slipper man reklam, så bara det gör det mycket trevligare.
Enda näckdelen er at man inte får nån tekst, men kan man skolengelska så funkar det fint.
Var btw kult at se at deras manuelhuggare kör med Dolmar såg(7900), inte så ofta man ser i jänkarland. (kommer inte för i episode 3-4 eller fyra vil jag minnas)
Brukar alltid vara Hsq eller stihl.
Orkar ni inte venta på TV, så kolla på Youtube, för där ligger dom langt före TV här i Norden.

Användarvisningsbild

Re: Discovery favoriter 2015 (TV)

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#322242 Har sett 2 avsnitt nu och det är ju kul att man får se både verkstad, lastbilar och skogshuggning men det tar nog inte många avsnitt innan man kan sluta titta för upplägget är alltid exakt lika i varje avsnitt av dessa realitysåpor.
Kul att se att man på östkusten kör med likadana maskiner som vi, även sortimentet är lika med mycket massaved.

Lite kuriosa: jag tyckte att de hade rolig dialekt, lät väldigt Kanadensiskt, nu vet jag exakt vad Steven King menar när han beskriver hur folk pratar, många av hans böcker utspelas också i Maine.

Användarvisningsbild

Re: Discovery favoriter 2015 (TV)

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#322254
Palms skrev:men det tar nog inte många avsnitt innan man kan sluta titta för upplägget är alltid exakt lika i varje avsnitt av dessa realitysåpor.


Ja det är väldig fokus kring hur mycket pengar dom förlorar. Inte så mycket om att de får in några. :roll:

Å en annan favorit är att det är nån som ska få sparken. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Discovery favoriter 2015 (TV)

stegmaster  
#322263
Palms skrev:Kul att se att man på östkusten kör med likadana maskiner som vi,

Och när såg du senast en liknandet tradare här?? (Inte ens "en trave til tradaren" liknar dessa.) :wink:
Lite kul at det finns så mycket privatvägar at man kan köra en hel flotta med tradare med 4m bredd och 100t last, eller va det nu er.
Om jag fattadet rett så kan dom lasta hur mycket dom törs, altså inga lager als på dessa väger.
Dom låter lite trista när dom måste köra på offentliga väger med normal storlek/last.

Dessutan lite interessant at dom använder 4 olika avverkningmetoder.
1: Vanlig hjulskördare och skotare.
2: Bandskördare
3: Fällare, skidder, och delimber
4: Manuellhuggare

Användarvisningsbild

Re: Discovery favoriter 2015 (TV)

stegmaster  
#322264
Vedmaskin skrev:
Palms skrev:men det tar nog inte många avsnitt innan man kan sluta titta för upplägget är alltid exakt lika i varje avsnitt av dessa realitysåpor.


Ja det är väldig fokus kring hur mycket pengar dom förlorar. Inte så mycket om att de får in några. :roll:


Ja detta kan man bara hålla med om, dessutan verkar dom ha godt med tid at stå och tjata med Discovery`s folk.
Så antar at dom henter mycket pengar från dom.
Skulle vore interessant och veta hur det funkar med alla dessa serier och va dom får betalt för detta???
För jag antar at dom får betalt, dock kan det ju vara mycket "gratis" reklam för t.eks alla dessa som fiksar bilar och likn.??
Va tror ni??

Användarvisningsbild

Re: Discovery favoriter 2015 (TV)

Fredrik Reuter  
#324882 Ja, som Teliakund blev det inget mer Discovery... :sad:
Är det någon mer som kör Telia TV?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Discovery favoriter 2015 (TV)

skogsjan695xl  
#324914 Telia kund jag också. Måttligt förbannad på dom då de få kanaler vi tittar på blir borta [ANGRY FACE]

Användarvisningsbild

Re: Discovery favoriter 2015 (TV)

Hammaren  
#327903 Swamp loggers är en av mina favoriter, 19:45 på Discovery Showcase, ska bänka mig framför tv:n nu :smile:

Avatar Fallback

Re: Discovery favoriter 2015 (TV)

TheJo  
#327915 Wheeler dealers - tycker jag är bra. Iaf lite mer innehåll än övriga program.

Och om man får ta med andra kanaler.
Timmerkungarna och Extrem auktion på Viasat Explore.

Synd att alla program som har potential måste förstöras med dåligt skådespeleri och påhittade problem.

Avatar Fallback

Re: Discovery favoriter 2015 (TV)

hinowa  
#429427 Boxer använder jag.
American Loggers,Gold Rush,Ax men,han med sin aluminium båt med vatten jet :lol:
Och dom som lunnar med en Yarder,vilka lirare :D Höga stubbar blir det.
Frun tycker jag har konstig smak som gillar dessa program.När hon skall se Hollywood fruar och annat då ser jag på Youtube

Avatar Fallback

Re: Discovery favoriter 2015 (TV)

jannee  
#429447 Ni behöver i alla fall inte oroa er över att missa något program, de går i repris på repris som det mesta i underhållningsvärde gör :grin:

Användarvisningsbild

Re: Discovery favoriter 2015 (TV)

Micke r  
#429449 Dock saknar jag siberian cut
Som gick på Discovery för några år sedan.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).