Motorsåg och handhållet

HUSQVARNAS NYA KONCEPTBUTIK I BARKARBY

6 inlägg 4140 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

HUSQVARNAS NYA KONCEPTBUTIK I BARKARBY

traktorz  
#321365 Har varit på besök i butiken, var i krokarna och behövde en reservdel (till en Jonsered hjälm) som hastigast. Trevlig kundfokuserad personal, och problemlösningsorienterade!

Rekommenderar ett besök, så om inte annat för, att bland alla utställda skyltexemplar se hur biffigt stor motorkroppen till Husqvarnas största motorsåg i verkligheten är, nämligen HVA 3120 XP. Med en sån är det ju som att gasa med en lätt motorcykel! Riktigt förvånad över hur stor och tung sågkroppen är. Vår lilla Stihl MS 192 känns som en leksaksbil i jämförelse.

Ref:
viewtopic.php?f=12&t=21513&p=311685#p311718
viewtopic.php?p=316221#p316221
http://husqvarnaconceptstore.se/service/
http://www.husqvarna.com/se/forest/prod ... s/3120-xp/



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: HUSQVARNAS NYA KONCEPTBUTIK I BARKARBY

Fredrik Reuter  
#321369 Häftigt!
Hade de några nya koncept eller prototyper att visa där?

Användarvisningsbild

April, April

traktorz  
#321488 I fall jag väntat till 1:a April, så hade jag svarat följande:

Det nya konceptet för i år är RETRO, med en relansering av Husqvarnas absolut bästa XP klassiker, nämligen trion 242XP, 346XP och 262XP, fast nu med de nya modellbeteckningarna R242XP, R346XP & R262XP.

Samtliga tre modeller försedda med den senaste versionen av AutoTune förgasarstyrning, förbättrad avvibration, samt med avstämda ljuddämpare för optimala effektuttag.

Prototyper visades också på den vidareförbättrade 543XP(G) som nu har fått AutoTune förgasarstyrning, vidare på den nya lätta 540XP(G) som fått det mycket efterlängtade konventionella bakre handtaget, dvs. en vidareutveckling av arboristsågen T540XP.

Avslutningsvis en prototyp på troligen en kommande 570XP(G), som toppmodell i företagets lätta och effektstarka super-trio, tillsammans med 550XP(G) & 560XP(G).

...
Nåväl, så här års i butiken får snöslungorna ge plats för åkgräsklippare samt robotgräsklippare. Kapmaskiner och specialmaskiner för byggindustrin är ju ytterligare en stor sektor i deras utbud.

Konfektion och skyddskläder för alla tänkabara situationer är det stort fokus på och visst är dessa funktionella men samtidigt även snygga att bära. Likt sportkonfektion eller jägarkonfektion, så är materialvalet mycket bra hos dagens huggar- och röjkläder, men att även prislappen därvid påverkas.

   TS
Avatar Fallback

Re: HUSQVARNAS NYA KONCEPTBUTIK I BARKARBY

axwell  
#321489
traktorz skrev:av traktorz » 4 min
I fall jag väntat till 1:a April, så hade jag svarat följande:

Det nya konceptet för i år är RETRO, med en relansering av Husqvarnas absolut bästa XP klassiker, nämligen trion 242XP, 346XP och 262XP, fast nu med de nya modellbeteckningarna R242XP, R346XP & R262XP.

Samtliga tre modeller försedda med den senaste versionen av AutoTune förgasarstyrning, förbättrad avvibration, samt med avstämda ljuddämpare för optimala effektuttag.

Prototyper visades också på den vidareförbättrade 543XP(G) som nu har fått AutoTune förgasarstyrning, vidare på den nya lätta 540XP(G) som fått det mycket efterlängtade konventionella bakre handtaget, dvs. en vidareutveckling av arboristsågen T540XP.

Avslutningsvis en prototyp på troligen en kommande 570XP(G), som toppmodell i företagets lätta och effektstarka super-trio, tillsammans med 550XP(G) & 560XP(G).

...
Nåväl, så här års i butiken får snöslungorna ge plats för åkgräsklippare samt robotgräsklippare. Kapmaskiner och specialmaskiner för byggindustrin är ju ytterligare en stor sektor i deras utbud.

Konfektion och skyddskläder för alla tänkabara situationer är det stort fokus på och visst är dessa funktionella men samtidigt även snygga att bära. Likt sportkonfektion eller jägarkonfektion, så är materialvalet mycket bra hos dagens huggar- och röjkläder, men att även prislappen därvid påv


Ett uttömmande svar om motorsågar, tror mig förstå en del av din upplevelse. :-BD

Avatar Fallback

Re: April, April

Hema  
#321633
traktorz skrev:I fall jag väntat till 1:a April, så hade jag svarat följande:

Det nya konceptet för i år är RETRO, med en relansering av Husqvarnas absolut bästa XP klassiker, nämligen trion 242XP, 346XP och 262XP, fast nu med de nya modellbeteckningarna R242XP, R346XP & R262XP.

Samtliga tre modeller försedda med den senaste versionen av AutoTune förgasarstyrning, förbättrad avvibration, samt med avstämda ljuddämpare för optimala effektuttag.

Prototyper visades också på den vidareförbättrade 543XP(G) som nu har fått AutoTune förgasarstyrning, vidare på den nya lätta 540XP(G) som fått det mycket efterlängtade konventionella bakre handtaget, dvs. en vidareutveckling av arboristsågen T540XP.

Avslutningsvis en prototyp på troligen en kommande 570XP(G), som toppmodell i företagets lätta och effektstarka super-trio, tillsammans med 550XP(G) & 560XP(G).

...
Nåväl, så här års i butiken får snöslungorna ge plats för åkgräsklippare samt robotgräsklippare. Kapmaskiner och specialmaskiner för byggindustrin är ju ytterligare en stor sektor i deras utbud.

Konfektion och skyddskläder för alla tänkabara situationer är det stort fokus på och visst är dessa funktionella men samtidigt även snygga att bära. Likt sportkonfektion eller jägarkonfektion, så är materialvalet mycket bra hos dagens huggar- och röjkläder, men att även prislappen därvid påverkas.

För bra för att va sant, men tanken på att HVA hade nappat hade ju varit grym. Tack för att ett gott leende. :)

Avatar Fallback

Re: HUSQVARNAS NYA KONCEPTBUTIK I BARKARBY

SawTroll  
#322004 :lol: :lol: :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).