Socialt (mer om oss)

Nu jävlar ska ja ner några kilo...

190 inlägg 68934 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

malåraggarn  
#321346 Jag kan tipsa om vlcd. Alltså pulverdiet (cambridge). Det är inte så hemskt som många tror och de går FORT! Kan säga att såhär i efterhand så var 10 veckor utan vanlig mat inte så lång tid. Någon gång under dieten blir man frestad men låt dig inte frestas. Man håller sig automatiskt undan fester och middagar (gör dieten under höst/vinter då de är lite tråkigare tider). Första veckan är hemsk men de går med lite tjurskalle, resten går lätt. Jag skulle bara hålla på i 6-8v men de gick så jävla lätt tänkte man och "En vecka till går väl bra" sas de. 14 veckor totalt med upptrappning till vanlig mat och 30 kg mindre, gick från 113-83kg som minst. Har hållt vikten bra men de ser man väl först efter några år om man gjort. Ligger nu, 3 månader efter, på 84 kg. Väldigt nöjd, kläderna passar dåligt men :D ryggont försvann, mindre flås etc. Under dieten ska tilläggas att jag även motionerade 2-3ggr i veckan så de kanske inte funkar om man ligger på soffan men. De gick förvånansvärt lätt! Lycka till ni andra som vill förlora några kilon

Elmia
Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

jannee  
#321355 En enkel fråga malåraggarn, Har utseendets förändrats mycket, nu menar jag åldrandet. Min kusin har nämligen gjort en liknande process, samtidigt har han utseendemässigt åldrats nästan lika mycket som han i kg lättat.
Dessutom har nu svårt att hålla vikten, går fortfarande ner trots att han upphört med sin lågkaloridiet.

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Huggar Herman  
#321360 Alla typer av pulverdieter och liknande är bara quickfixes som gör att du går ner fort och går upp lika fort igen när du slutar. De kan vara bra som en kickstart för att få motivation för att komma igång med en viktminskning, men ska man lyckas på riktigt så är det enda som funkar på lång sikt, att se över och ändra sin livsstil, kostvanor och motionsvanor.

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321371
Huggar Herman skrev:så är det enda som funkar på lång sikt, att se över och ändra sin livsstil, kostvanor och motionsvanor.


Just så!

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

jannee  
#321380 Tyvärr gäller det INTE alla, som jag tidigare sagt så gick min kusin ned 20 kg innan han slutade med dietmaten, nu har han gått ned ytterligare 8 kg, varit hos läkare och inget fel konstaterat.
Han är knappt 170 cm lång och vägde styvt 90 innan bantningskuren, väger idag styvt 60 kg och har fortfarande en nedåtgående trend.

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

malåraggarn  
#321401 Klart att man inte kan fortsätta i samma vanor efter. De gör inte jag heller :) motionerar regelbundet och äter helt annars. De har gjorts studier och det spelar ingen roll om man går ner fort eller sakta. De är lika lätt att falla tillbaka, så jag kan inte kalla det quickfix då de inte är fixat före man har hållit vikten nått år anser jag. Har en nära vän som gått ner 40kg med cambridge och ändrade vanor. De mesta sitter i skallen.

Jag har inte märkt att ja åldrats. Är bara 22år så jag vet inte hur de ser ut om man är 50.

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321411 Ha, jag är 57 och ser numera ut som en rätt läcker sak på 56! :smile:

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

malåraggarn  
#321430 Ohlala

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

totte  
#321438
Uvskogen skrev:Ha, jag är 57 och ser numera ut som en rätt läcker sak på 56! :smile:

=))

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

machonisti  
#321463
Uvskogen skrev:Ha, jag är 57 och ser numera ut som en rätt läcker sak på 56! :smile:

:lol: :lol: :lol:
Men riktigt på riktigt, i en viss livsepok känns det helt omöjligt att klara de föregående förändringarna, men det är helt rätt.

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

machonisti  
#321464
malåraggarn skrev:Klart att man inte kan fortsätta i samma vanor efter. De gör inte jag heller :) motionerar regelbundet och äter helt annars. De har gjorts studier och det spelar ingen roll om man går ner fort eller sakta. De är lika lätt att falla tillbaka, så jag kan inte kalla det quickfix då de inte är fixat före man har hållit vikten nått år anser jag. Har en nära vän som gått ner 40kg med cambridge och ändrade vanor. De mesta sitter i skallen.

Jag har inte märkt att ja åldrats. Är bara 22år så jag vet inte hur de ser ut om man är 50.

Sicken tur att du inte åldrats ännu!
Tror inte pulver tunnar ut, det ligger nog tyvärr mellan öronen.

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

tallen100  
#321524
Uvskogen skrev:Ha, jag är 57 och ser numera ut som en rätt läcker sak på 56! :smile:

Nästan så den kommentaren kräver bildbevis!! :ugeek: :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321550
tallen100 skrev:
Uvskogen skrev:Ha, jag är 57 och ser numera ut som en rätt läcker sak på 56! :smile:

Nästan så den kommentaren kräver bildbevis!! :ugeek: :mrgreen: :mrgreen:


Ha ha, kommer i nästa blogg! B-)

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#348579 Bildbeviset, har jag missat det?

Skadad i vintras och våras, men är nu tillbaka till 7 mil i veckan. Försöker vara lite hungrigare, och äta lite mer fullkornsbröd och mindre feta såser. Nere på strax under 73, och känner mig stark. Tror jag nöjer mig så, får se vad vinterns jobb gör .

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#348587
Mangan skrev:Bildbeviset, har jag missat det?

Skadad i vintras och våras, men är nu tillbaka till 7 mil i veckan. Försöker vara lite hungrigare, och äta lite mer fullkornsbröd och mindre feta såser. Nere på strax under 73, och känner mig stark. Tror jag nöjer mig så, får se vad vinterns jobb gör .


Får aldrig komma undan med något på det här forumet! :surp: Nå, får väl se framöver då.

Intressant att det du äter mer av äter jag mindre av och det du äter mindre av äter jag mer av! Bevisar väl att var och en blir klok på sin fason! :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).