Före och efter jobbet

Guldet skall hem....... igen...

46 inlägg 24006 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Guldet skall hem....... igen...

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#320972 Guldet skall hem....... igen...



:smile: :grin:



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Guldet skall hem....... igen...

T Landström  
#320973 Det bär mig emot att säga det...men jag hoppas dom tar hem det i år oxå.... Bra så länge det stannar i Västerbotten ;)

Avatar Fallback

Re: Guldet skall hem....... igen...

torpöbo  
#320974 Finns bara en kommentar på den där företeelsen, trivialt....

Riktigt sport utövas med segel eller med motor.

Användarvisningsbild

Re: Guldet skall hem....... igen...

Bax  
#320981 Ja en annan håller ju också på att SAIK ska ta hem guldet igen :-BD


Avatar Fallback

Re: Guldet skall hem....... igen...

axwell  
#321007 Självklart att det blir Guldstaden igen, mitt förstaval MoDo har ju en "liten" formsvacka just nu :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Guldet skall hem....... igen...

Bax  
#321018
axwell skrev:Självklart att det blir Guldstaden igen, mitt förstaval MoDo har ju en "liten" formsvacka just nu :mrgreen:


Jadu axwell, vi Modoiter har en tung säsong, och hur ska det sluta?
Och den här kvalspelsröran, jag har inte ens fattat än vilka Modo ska möta. :?:

Så, jag hoppas på SAIK i båda skridsko-och-klubba-sporterna.

Avatar Fallback

Re: Guldet skall hem....... igen...

axwell  
#321031
Bax skrev:Så, jag hoppas på SAIK i båda skridsko-och-klubba-sporterna.


Instämmer, där finns det ju inga andra alternativ :!:

Malmö kämpade med alla medel (även tillåtna) för att få en skräddarsydd kostymerad resa till SHL genom att kräva nya regler för antalet nya lag.
Just nu ser dom ut att ha skjutit sig i foten :smile:
Har inte hört varifrån minimikravet på arenornas kapacitet kommer ifrån, Percy :?:

Fem lag har chansen

Nästa säsong, 2014-15, gör de allsvenska lagen upp om en direktplats till SHL. Ettan och tvåan möts i bäst av fem matcher där vinnaren går upp i SHL. Förloraren från den hockeyallsvenska finalen går till ett direktkval tillsammans med ytterligare tre lag från allsvenskan och lag 11-12 från SHL. De sex lagen delas upp i tre matchserier i bäst av sju matcher där vinnarna går till SHL. Med andra ord kommer två allsvenska lag att mötas i en direkt matchserie om en plats i högstaligan. Totalt kommer fem allsvenska lag att spela direkt avgörande kvalmatcher om platser i SHL till säsongen 2015-16.

Upprepningen i näst sista meningen är väl redan avgjord, Västerås måste fortsätta att kvalspela.

Användarvisningsbild

Re: Guldet skall hem....... igen...

Skogshuggarn  
#321047
Skeå.png


Blir nog säkert så att supporterklubben får anledning att fira,,,igen!. :mrgreen: :wink:

Användarvisningsbild

Re: Guldet skall hem....... igen...

Fredrik Reuter  
#321050 Jag har varit en inbiten hockey- och FBK fantast. Faktiskt spelat hockey i elva år också i min ungdom...

Men jag har tappat detta de senaste tio åren måste jag säga, lite tråkigt när man varit så inbiten, men det är väl kanske så livet är.

Vad jag har förstått så är guldet redan hemma för er även i år! Det lilla jag sett så finns det inget lag som någonsin skulle kunna möta upp i sju matcher mot saik. Riktigt imponerande av saik, men också ett dåligt betyg för de övriga.

Men som sagt, imponerande av saik och jag säger grattis i förskott!

Användarvisningsbild

Re: Guldet skall hem....... igen...

sundelius  
#321115 Gillar dig bara mer och mer Fredrik :mrgreen:

Markus FBK fan

Användarvisningsbild

Re: Guldet skall hem....... igen...

T Landström  
#321121 Hoppas som sagt på SAIK även om det nästan är en svordom...mitt fokus ligger dock på "slutspelet" i allsvenskan inför kvalet till SHL just nu...

Avatar Fallback

Re: Guldet skall hem....... igen...

surjämten  
#321248 Ytterligare en modoit här.
Men av andra lag får Skellefteå duga. SAIK har gjort det bra under flera år o spelar en fartfylld o "sportslig" hockey. Bra verksamhet från juniorsidan.
En fråga i sammanhanget är ju allt stöd från kommuner som elithockeyn tydligen behöver för att kunna skaffa de bästa spelarna.
Hur ser ni på detta ???

Användarvisningsbild

Re: Guldet skall hem....... igen...

halvproffs  
#321271 Tyvärr för er men det blir nog bara en medalj till Skellefteå och det är Bulan Berglund som tar den med BRYNÄS!!! :-BD

Användarvisningsbild

Re: Guldet skall hem....... igen...

Bax  
#321321 Jag har inte sett några tecken på det hittills... :wink:

Användarvisningsbild

Re: Guldet skall hem....... igen...

Bax  
#321772 Då har den ena guldförhoppningen skitit sig. :cry:
Återstår den andra.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).