Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

ösa 250-82

4 inlägg 5918 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

ösa 250-82

ips 301  
#316430 har en 250 med kassa ips 301 boxar,,,,finns det nån som har kort alternativt kompletta fungerande boxar?...



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: ösa 250-82

boxer68  
#320999 Är det inte bara att löda om, ett förstoringsglas och en lödkolv brukar göra underverk.
tvätta även spolarna i spakarna brukar bli damm på dom.
lycka till.

Avatar Fallback

Re: ösa 250-82

AKKAMAAN  
#681673 Det är nästan uteslutande alltid brustna lödningen på kretskorten i IPS-boxarna vilket lätt kan lagas genom att smälta och löda om lödpunkterna. Ta isär hel IPS-boxen och kolla speciellt bakväggens kretskort som har det båda stora kabel-stift-kontakterna inlödda, samt de korthållare som ansluter 4 st styrkort och ett "moderkort"....
Det finns massor med trådar här på forumet om IPS-boxarna och reparation av dem... Söklänk
1606132155_styrkort_kontrollkort_ips302.jpg

Användarvisningsbild

Re: ösa 250-82...

ips 301  
#681957 👍 ..tack akkamaan,,,,formodligen samma problem på de ips 302 som du beskriver som det är på mina 301:or....lödningar har ju en förmåga att bli dåliga med tiden,,,tack för ditt svar. 👍

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar