Bilar

inreda flaket för skogsjobb

12 inlägg 6996 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

inreda flaket för skogsjobb

Avslutat-01  
#320943 funderar på att inreda flaket på L200:an,mest för att kombidunkar & annan utrustning inte ska ligga löst
är det någon som gjort inredning i flaket så är jag tacksam för inspirerande bilder



   TS
Användarvisningsbild

Re: inreda flaket för skogsjobb

anersimyra  
#320955
bork skrev:funderar på att inreda flaket på L200:an,mest för att kombidunkar & annan utrustning inte ska ligga löst
är det någon som gjort inredning i flaket så är jag tacksam för inspirerande bilder
Själv köpte jag låga plastbackar att förvara prylarna i. Backarna går utmärkt att flytta runt på flaket efter behov.. :smile: Mvh Anders.

Avatar Fallback

Re: inreda flaket för skogsjobb

mrvimek  
#320958 Köpte en låda med lock på swedol som jag har allt i som jag behöver i skogen :)

Avatar Fallback

Re: inreda flaket för skogsjobb

Avslutat-01  
#320963 mrvimek,hur stor låda har du?

   TS
Avatar Fallback

Re: inreda flaket för skogsjobb

hfab  
#321103 Har gjort ett utdragbart golv av 8mm plyfa, möbelhjul under. Två såghållare urtag för elverk/25 l aspen. En låda för dunkar vändband mm.
Har en sarg runt de inre delarna av golvet.

Försökte ladda upp en bild men det gick inte..

Avatar Fallback

Re: inreda flaket för skogsjobb

hfab  
#321113 Här är bild på "mästerbygget" \M/ \M/ \M/ \M/
Bakom vänster vedsäck skymtar lådan. Där gasflaskan står brukar det oftast ligga en 25a aspen eller ett elverk. Notera även plast lådan för slitna kedjor

Avatar Fallback

Re: inreda flaket för skogsjobb

mrvimek  
#321127 Jag får ner en husqvara 550 xpg med 15 tum och de köpte ja dens största som swedol har och är i Plyfa :)

Avatar Fallback

Re: inreda flaket för skogsjobb

stihl91  
#321136 Jag var på Biltema idag och köpte deras stora aluminiumlåda. Passar perfekt på flaket och rymmer lätt två sågar plus dunk plus verktygsbälte och vad mer man nu har med sig. tänkte försöka skruva fast det i flaket så det står stadigt. den har måtten 1120x380x380 kostar 1299 och är låsbar.

Avatar Fallback

Re: inreda flaket för skogsjobb

hfab  
#321139
stihl91 skrev:Jag var på Biltema idag och köpte deras stora aluminiumlåda. Passar perfekt på flaket och rymmer lätt två sågar plus dunk plus verktygsbälte och vad mer man nu har med sig. tänkte försöka skruva fast det i flaket så det står stadigt. den har måtten 1120x380x380 kostar 1299 och är låsbar.


Såga till en skiva som passar exakt mellan hjulhus samt bakbalk/framstam, och skruva fast lådan i den istället. Då går det fort att lasta ut allt om det skulle behövas

Avatar Fallback

Re: inreda flaket för skogsjobb

stihl91  
#321142 Ja det vore kanske nått, hade en tanke på en lösning med vingmuttrar. Ska undersöka lite hur man kan göra, klart en stor fördel om den kan lyftas av snabbt.

Avatar Fallback

Re: inreda flaket för skogsjobb

stihl91  
#321252 Så ser det ut. Nu sitter den bara med remmar, det funkar ju också ganska bra.

Avatar Fallback

Re: inreda flaket för skogsjobb

Avslutat-01  
#321319 Tack för kreativa ideer,får se vilken lösning jag kör med

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).