Traktorer och processorer

Vibration i ny traktor

8 inlägg 4661 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vibration i ny traktor

Schedvizz  
#319332 Fick mig min nya traktor i fredags. En NH T4.85. Vet inte om det är jag som är nojjig eller vad det är men när jag åker i den och ligger i hastigheten 13-14 km/H så vibrerar hela traktorn ganska mycket. Och det sker endast vid just den hastigheten.
Tänkte kanske att det är hjulen som gör att det vibrerar vid viss hastighet men tänkte iaf att jag kan fråga här om nån vet vad det kan bero på. Hjulena är Trelleborg Tubeless.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Vibration i ny traktor

ananders  
#319347 Det kan förekomma att vid en viss hastighet eller vid ett visst varvtal kan maskiner vibrera något alldeles förskräckligt utan att det är något fel. Det har jag erfarit från egna och jobbets traktorer, både nytt och begagnat. Mitt råd till dig är ändå att ta en kontakt med säljaren om den är ny.

Avatar Fallback

Re: Vibration i ny traktor

Schedvizz  
#319349 Okej då känner jag mig lite lugnare. Säljaren kommer på hembesök under veckan nu så då får han följa med ut i traktorn och känna själv.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vibration i ny traktor

Schedvizz  
#319593 Visade sig bara att det antagligen var fullt med lera och grus som satt fast på ens däcket då alla vibrationer var borta igår efter att jag tvättat av däckena.

Att man inte ens tänkte på det är ju pinsamt :shock:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vibration i ny traktor

Bax  
#319598 Det är ju så där när man skaffat en ny maskin, spelar ingen roll om den är ny eller begagnad, man sitter på helspänn och lyssnar efter konstiga ljud, vibrationer och andra mysko fenomen. :grin:

Avatar Fallback

Re: Vibration i ny traktor

jannee  
#319607 Tvätta traktorn :?: , den blir tillräckligt ren när man kör i skogen :mrgreen:
Tvättar du så måste du även vaxa :grin:

Avatar Fallback

Re: Vibration i ny traktor

Schedvizz  
#319608 Har man väl köpt en ny traktor kan man gott tvätta den :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Vibration i ny traktor

Blivande snickare  
#319620 Visst ska man tvätta traktorn! :grin:
Hqr själv skuldkänslor för min stackars Valmet kämpe som står smutsig å lerig i garaget. Mjuka sandvägar och snökedjor är ingen höjdarkombo bör utseendet! :sad:
Men ni skulle ha sett bilen jag drog efter! :D :shock:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).