Inomgårdsmaskiner

agria tändpapper

13 inlägg 12716 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

agria tändpapper

belos  
#276730 är det någon som vet var man kan få tag i tändpapper till en gammal agria?



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: agria tändpapper

totte  
#276733 Ingen aning, men du kan kanske kolla på den fina norska siten om Agria: http://www.viiagria.no där det finns ett forum.

Mycket fin maskin för övrigt, hur gammal är den?

Avatar Fallback

Re: agria tändpapper

belos  
#276739 tack för svar ska kolla norska sidan.årsmodell vet jag inte,men 60tal kanske.

   TS
Avatar Fallback

Re: agria tändpapper

belos  
#277556 om det är nån som behöver tänd papper finns det hos swedmotor

   TS
Användarvisningsbild

Re: agria tändpapper

totte  
#277560 Kul att du har hittat, tack för upplysningen! Inte för att jag behöver men det är bra att veta om nån annan skulle fråga.

Användarvisningsbild

Re: agria tändpapper

urbanibjurs  
#318682 Hej. Skull behöva en hel motor till en Agria. Tror din mmaskin är precis lika som min.
Någon som har en motor över??
MVH Urban.

Avatar Fallback

Re: agria tändpapper

Ferguson system  
#318770 Den Agrian kom med litt forskjellige motorer. Vet du hvilket fabrikat som sitter i din? De ble blant annet levert med Berning di7/di8 og to forskjellige Hatz motorer, mener den ene het e780. Både Berning og Hatz er ofte brukt i vannpumper, kompressorer og strømaggregat. Tror også at en del Lombardini motorer kan passe.

Avatar Fallback

Re: agria tändpapper

belos  
#318786 det är en berning di7

   TS
Avatar Fallback

Re: agria tändpapper

beronius  
#337795 Hej! Är det någon som har ett par band till en Agria drabant tillsalu?

Avatar Fallback

Re: agria tändpapper

belos  
#337815 har en ilo 372ccm tyvär ingen adapterplatta.ilo fanns ju påagrier förutr om du har kvar gamla motorn så kan det funka

   TS
Avatar Fallback

Re: agria tändpapper

JOLOF  
#337945 Kul att "höra" från AGRIA-entusiaster. Är det någon som kommer in på forumet "viiagria.no" numera?

Avatar Fallback

Re: agria tändpapper

beronius  
#338024 Viiagria.no är stängd tyvärr. Det är svårt att hitta information om dom agrior som byggdes om i Norge. Jag skulle behöva justera styrbromsen, men jag vet inte hur man ska gå tillväga.

Avatar Fallback

Re: agria tändpapper

JOLOF  
#338045 Ja, det har den tyvärr varit länge. Undrar varför och hur det är med grabbarna/gubbarna i klubben.
Jag har lyckats spara ner en del info om DRABANT. Startar en ny tråd om styrväxlarna:
"DRABANT styrväxlar".

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar