Traktorer och processorer

Stendöd MF-165

6 inlägg 8119 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stendöd MF-165

huggarn812  
#31863 Hejsan!

Min MF-165 årsmodell -65 verkar ha gett upp....

Hade kört en längre sträcka varpå han började gå orent. Lyckades som tur var ta mig hem :D . Var utför ungefär samma sak med min 168. Då var det bränslefiltret som var heltätt. Har bytt dessa och luftat hela bränsle systemet, men får den ej att starta igen. Men det märkliga är att jag har bränsle fram. När jag "mal" han så ryker han kraftigt (ej vit rök) men "tänder" ej. Tog även till startgasen vilken inte gjorde nån effekt. Verkar som här finns några "MF Gurus", hoppas någon vet vad som är fel!

Tack på förhand!
/Huggarn



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31867 Ingen MF guru men har du luftat även uppe på spridarna?

Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31868 Rent generellt låter det ju som att motorn inte få bränsle eller inte får luft.

Kolla så du har diesel fram til spridarna som gnisten skrev.

Sen får du gå över och kolla luftilter.

Det måste vara något sådan!

Avatar Fallback
huggarn812  
#31906 Hej igen!

Somsagt så är 165:an död. Har luftat fram till två spridare, har kollat luftfilter. Är inne på om det hänt nåt med bränslepumpen. Vet någon hur man kan kolla detta? Har bränsle vid spridarna......

   TS
Avatar Fallback
Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31908 Kan spridarna ha kärvat eller hängt sig så att dom står lite öppna..?
Du säger att den ryker kraftigt när du "mal" på startmotorn..Då verkar det ju som att den får bränsle..För den skulle ju tända till om du använder startgas, om det vore så att den inte skulle ge något bränsle..
Mvh. Ulf

Avatar Fallback
BMC  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31948 Har du kompression, du kan ju ha blåst topplockspackningen.
Gjorde själv det en gång, motorn gick fast den var orkeslös, efter jag stannat den för att kolla så gick den inte att starta igen. ta ett kompressions prov

Är du säker på att du får fram bränsle genom spridarna.
Du kan ju tex ta bort en spridare och antiningen provtrycka den eller om du inte har den möjligheten så anslut den till bränsleledningen efter att du monterat bort den och kör på startmotorn med fullgas så kan du få en grov uppfattning om strålbilden.

BMC

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).