Socialt (mer om oss)

VM Falun 2015

115 inlägg 36642 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

jannee  
#318626 Pessimist som man är gissar jag på Norge 1:a och Sverige som god 2:a - förhoppningsvis tvärtom men??

Elmia
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

JensSkoog  
#318635
stegmaster skrev:...., dessutan er Bjørgen lite "over the top" denna sesongen tycker jag.

Verkade inte så i dag - ingen gammal dam det där - kom in just nu och fick med mig slutet, och jag skulle inte villa springa om kap med det fruntimmeret där :grin:

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Bax  
#318638 Det hade varit intressant att få se Stina gå ut samtidigt som Marit....

Grattis Norge!

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#318643
JensSkoog skrev:
stegmaster skrev:...., dessutan er Bjørgen lite "over the top" denna sesongen tycker jag.

Verkade inte så i dag -:

Nja, hun går ju inte dårligt, men tidligare i sesongen har hun varit outstanding, nu er hun mer lika som dom andra.
Om ni (Sverige) bara kunna stått på skidorna kunne det blitt interessant mellan Marit och Stina på sisteetappen. 8)
Hur det skulle sluta får vi aldrig veta, tyvärr.
För Marit er inte i samma form som tidligare, men tydligen håller det med 80-90% för at vara lika med dom andra.
Kul med Finland ochså som hang bra med.

Vi får se på 30km lördag vem som egentlig er i bäst form just nu.
Annars tror jag guld och silver byter plats tills imorron.
Nr1 , Sverige, Nr 2 Norge

   TS
Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

axwell  
#318672
stegmaster skrev:Annars tror jag guld och silver byter plats tills imorron.
Nr1 , Sverige, Nr 2 Norge


Det skulle jag också ha tippat så länge som Johan Olsson kanske skulle gå sista sträckan, då hade Petter varit för långt efter för att få chans till en spurtseger.

Nu blir det Kalle "stavbrott" som går där, hoppas på medalj ändå :sad:

SVT:s experter är upprörda över att arrangörerna han lagt en fristilsbana lämplig för turåkare, med god tur strular inte Kalle till det så att vi blir diskade :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#318824 Då kan vi vel konkludera med at Sverige har den besta långdistanslöparen, och Norge den bästa sprintaren, på Herresidan.
Var forövrig en mycket interessant stafett som varieradet voldsomt, från etappe til etappe.

   TS
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Bax  
#318825 Håller med Stegmaster. Väldigt intressant! Men varför ta Rickardsson direkt från sjuksängen till stafett? Varför inte Nelson?

5-milen blir intressant. Är Johnsrud Sundby frisk?

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#318844
Bax skrev:. Är Johnsrud Sundby frisk?

Frisk vet jag inte, men han ska gå enligt planen.
Tror inte det spaler nån roll. Tror knappast på medalj til Norge.
Tror på Sverige på denna distans, först och fremst då med Johan Olsson .
Johan Olsson verkar fruktansvärt stärk just nu, er vel ingen som visat nåt i närheten av honom så langt, så er rett säker på att guldet hamnar i Sverige.
Blir spännandet med damorna på lördag ochså.
Tror det blir Kalla mot 1-2 Norska tjejer?? Va tror ni??
(justyna kowalczyk verkar inte vara riktig i form)

Va som upprör mig mest er at det Norska vallateamet som ennu en gång har vist at dom inte kan detta med glid på klassiskskidor. :cry:
Syns ju tydligt på klassisk etapperna i dag hur dårligt glid dom hadde mot dom andra.
Svensken och franskmannen åkte ju ifrån nerför oavsett om Norskan låg före eller efter.
Kan vel säga at det var fristil etapperna som reddade oss i dag. (och en svag 1 etappe av Sverige)
Hadde ni hengt med inn på 1 etappe, så kunne resutatet vore et helt annat.

   TS
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Hammaren  
#318846 Sverige tappade allt på Hellners sträcka, ändå hade dom klagat på fristilsbanan att den var för lätt. :sad:

Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

jannee  
#318849 Varken Richardsson och Hellner var i bästa form - eller kanske inte är bättre, allt har ju sitt bäst före datum. :mrgreen:
För övrigt verkar som resultaten till stor del avgörs i vallaboden, skidornas glid eller fäste verkar vara avgörande eftersom de flesta åkarna, på en höft, är ungefär lika bra :grin: .
5 milen kommer att stå mellan Ohlsson och Northug om nu inte skidorna återigen fäller avgörandet. :mrgreen:
Synd att inte Sundby är fit for fight, det hade vatt något för Ohlsson att bita i.

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#318850
axwell skrev:Nu blir det Kalle "stavbrott"



Tyckte at Kalle var dyktig i dag, lenge sen Petter haft sådan motstand.
Petter er snart "över the top" och Kalle er ung och på väg uppåt, så nästa gång er nog rollorna bytt, om nu då Petter kommer gå flera VM eller OS.
Trodde nästan det var nåt fel med tv`n då Petter tog ansvar och drog inn franskmannen på slutet.
Kunne ju blitt roligt om dom sluppit franskmannen så langt ifrån sig at dom missadet kampen om guldet båda två. :wink:

Hammaren skrev:Sverige tappade allt på Hellners sträcka

Nja, tror du det?? :???:
Tror han måste gått ifrån rejält om det inte skulle blitt en kamp mellan Kalle och Petter, tror inte dom +/-10 sek hadde spelat nån roll.
Dessutan svårt at gå ifrån mange sek. på en så kort fristiletappe.
Derimot tror jag det kunne vore kört för Norge om ni hengt med på1 etappe och Johan hadde rusat iväg 35-40 sek före Norge på 2 etappen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#318854
jannee skrev:5 milen kommer att stå mellan Ohlsson och Northug . :mrgreen:
.

Nope, Petter er inte i närheten, gissar han forsöker 1-2mil. sen legger han av och blir til slut nr 62 eller så.
Skulle han mot alla odds finnas med helt til slut, tror jag han blir svårslagen. Men detta senario setter jag jnte mange kr på. :wink:
En av rysserna och Dario Cologna er någ största hotet för Olsson, men om formen til Olsson inte forsvinner som dugg för solen, så vinnar han utan större problem.

Synd bara man inte kan sitte i sofan hela hälgen. :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

Bax  
#318859 Serdupå Stegmaster, du och jag har samma syn på det här, jag håller helt med. :-BD
Det avgjordes redan på Rickardssons sträcka.

Det blir en ryss, Cologna och Olsson som gör upp om guldet, med Harvey som krydda långt in i loppet.

Avatar Fallback

Re: VM Falun 2015

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#318873 Förvånad att Hellner inte höll i det bättre. Bra gjort av Kalle! Ser fram mot femmilen och Olsson. Kan bli riktigt sevärt. Tror han rycker innan 15 km, om det inte är snö.

Det har blivit korta dagar i skogen, man måste ju in och se skidorna. Riktigt bra prestationer av svenskarna (både herr och dam).

Användarvisningsbild

Re: VM Falun 2015

stegmaster  
#319060 Min gissning med damorna gick ju bra hem. 8)
Huva vilken dag, 2 gull ,1 silver och 1brons.
Tör nästan inte slå på TV imorron. :wink:
Står dock fast på guld til Olsson imorron.
Tur at det rägnat som tusan hela dagen, så jag gjordet som jag inte tenkt. Jag blev i soffan hela dagen, bara lyft på röven för at pinka :mrgreen:
Ja, ja, får ta igen på mandag, då ska blir bättre väder dessutan. 8)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).