Motorsåg och handhållet

Ny såg eller inte

6 inlägg 2963 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ny såg eller inte

karlssonxpg  
#318462 Har nu kört med mitt husqvarna 550 xpg i tre säsonger och igår ville den Inte gå riktigt längre. Den dör när jag ger fullgas, återförsäljaren har kollat på den och provat optimera om datorn, byta tändstift o ja de lite enklare grejerna men det hjälpte inte. Så nu ska han börja riva ner sågen Och se om han hittar felet. Jag känner inte för att lägga för mycket pengar på sågen då byter jag den hellre. Vad tycker ni jag ska göra? tacksam för svar :)



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Ny såg eller inte

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#318469 Hur många tim har den tuffat? Är det mer än 1500?
Skick?
Svårt o bedömma. sånt här för andra.

Avatar Fallback

Re: Ny såg eller inte

Brumsten  
#318470 Hej, förmodar att bensinfiltret är ok.
Nästa steg är att provtrycka motorn innan demontering för att se om det finns något läckage
tex. cylinderfoten kan vara otät.
Hur många timmar har den gått?, låter den normalt på tomgång?
Har råkat ut för 550:or med orund cylinder med kompressionsbortfall vid acceleration som följd.
Dåliga cylindrar från fabrik, felet visar sig efter ett tag.
Leta vidare.
Ha de.

Avatar Fallback

Re: Ny såg eller inte

karlssonxpg  
#318472 Bensin filtret är bytt,Skulle tro den har gått ca 7-800 h glömde kolla när vi kopplade upp den mot datorn, den går som den ska på tomgång. Har kört sågen rättså hårt nu sista tiden har den gått med 18" svärd så skicket är väl sådär.okej får se vad återförsäljaren säger när han kollat på den, men det skulle mycket möjligt kunna vara något av de problemen du nämnde. Men vad tror ni max är lönt och lägga på sågen?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny såg eller inte

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#318480 Bytt förgasare eller i alla fall membran?

Avatar Fallback

Re: Ny såg eller inte

karlssonxpg  
#318482 Nej inget av det är bytt

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).