Skogsnyheter

LRF skogsägare censurerar all kritik

25 inlägg 9058 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

LRF skogsägare censurerar all kritik

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Avatar Fallback

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

Hema  
#317590 Snyggt....

Användarvisningsbild

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317592 Den längre versionen finns tydligen på Hans-Örjan Nohrstedts egen blogg http://hans-orjan.blogspot.se/2015/02/l ... -sitt.html

Och vadå, skulle t.ex. SNF eller Skydda skogens tweetar och bloggar förmedla skogsägarnas versioner bättre än vad LRF förmedlar miljömupparnas versioner? Skulle inte tro det.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

Hema  
#317593
Niking skrev:Den längre versionen finns tydligen på Hans-Örjan Nohrstedts egen blogg http://hans-orjan.blogspot.se/2015/02/l ... -sitt.html

Och vadå, skulle t.ex. SNF eller Skydda skogens tweetar och bloggar förmedla skogsägarnas versioner bättre än vad LRF förmedlar miljömupparnas versioner? Skulle inte tro det.
/Niklas

Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Men LRF borde väl föregå med bättre omdöme?
Senast redigerad av Hema lör 21 feb 2015, 12:53, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317594
Hema skrev:
Niking skrev:Den längre versionen finns tydligen på Hans-Örjan Nohrstedts egen blogg http://hans-orjan.blogspot.se/2015/02/l ... -sitt.html

Och vadå, skulle t.ex. SNF eller Skydda skogens tweetar och bloggar förmedla skogsägarnas versioner bättre än vad LRF förmedlar miljömupparnas versioner? Skulle inte tro det.
/Niklas

Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Men LRF borde väl föregå med ättre omdöme?


Varför det? LRF värnar ju (med rätta) mer om äganderätten än om att samhället ska uppmuntras till att konfiskera mer av medlemmarnas egendom i naturens och miljöns namn.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

isteskog  
#317600 Hans-Örjan Nohrstedt har jag debatterat med i Hela Hälsingland, han svarar ej på mina insändare, så jag tycker inte han ska säga för mycket! 😡

Avatar Fallback

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

Hema  
#317634 Jag är allmänt väldig emot censur.

Användarvisningsbild

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

Fredrik Reuter  
#317637 Hej,
Jag har granskat deras Twitterkonto lite för dåligt, men ställer mig frågande till om det verkligen kan vara censur? Gissar att det är några anställda på LRF som har ansvar för att "Twittra" och obönhörligen får ju ett sådant konto personlig karaktär, det ligger nog lite i människans natur.

Samtidigt kan det vara bra med ett sådant debattinlägg får då får ju ansvariga en tankeställare; ska vi ändra eller tycker vi att det är bra.

Ni som har Twitter har väl inte missat att ni kan ange ert konto här på skogsforum i din profil, då kan fler hitta även dit.
Skogsforum finns på Twitter, @skogsforum samt jag själv, @esea_se

Användarvisningsbild

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317712
Hema skrev:Jag är allmänt väldig emot censur.


Det är ju upp till dig att söka den kunskap du vill ha. Då får du emellanåt också finna dig att söka på flera olika ställen för att få en någorlunda komplett bild.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

Hema  
#317724
Niking skrev:
Hema skrev:Jag är allmänt väldig emot censur.


Det är ju upp till dig att söka den kunskap du vill ha. Då får du emellanåt också finna dig att söka på flera olika ställen för att få en någorlunda komplett bild.
/Niklas

Om inte båda sidor tillåts mötas, så blir det lätt svart/vitt med en massa pajkastning bara. Se på politikerna o då särskillt de på andra sidan Atlanten.

Användarvisningsbild

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317728 Det är fortfarande inte LRF´s sak att sprida ut tokmiljövänsterns galna utspel om ditt och datt.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

Hema  
#317732
Niking skrev:Det är fortfarande inte LRF´s sak att sprida ut tokmiljövänsterns galna utspel om ditt och datt.
/Niklas

Det är inte det jag säger. Det jag säger att det bör finnas en dialog och inte fasta orubbliga ställningstagaden, utan kommuikation kommer man inte fram till någon förändring. Bådas ytterligheter är antagligen lika fel och bygger på bristande kunskap. Dock leder forskningen till att allt är mer komplicerat och att det inte finns enkla lösningar. Ex. Stora kalhyggen leder till att svampen försvinner vilken träden behöver för att kunna ta del av de fosforämnena som finns i marken, som träden behöver för att kunna växa. Träden och svamparna lever i symbios med varandra. Flera av er här i detta forum, talar om att kortsiktigt tänk inte passar sig i skogsbruket bl.a.

Användarvisningsbild

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317736
Hema skrev:
Niking skrev:Det är fortfarande inte LRF´s sak att sprida ut tokmiljövänsterns galna utspel om ditt och datt.
/Niklas

Det är inte det jag säger. Det jag säger att det bör finnas en dialog och inte fasta orubbliga ställningstagaden, utan kommuikation kommer man inte fram till någon förändring. Bådas ytterligheter är antagligen lika fel och bygger på bristande kunskap. Dock leder forskningen till att allt är mer komplicerat och att det inte finns enkla lösningar. Ex. Stora kalhyggen leder till att svampen försvinner vilken träden behöver för att kunna ta del av de fosforämnena som finns i marken, som träden behöver för att kunna växa. Träden och svamparna lever i symbios med varandra. Flera av er här i detta forum, talar om att kortsiktigt tänk inte passar sig i skogsbruket bl.a.


Mykorrhizan klarar sig bra med dagens trakthyggesbruk. Annars hade ju tillväxten blivit så låg, att trakthyggessystemet övergivits för länge sedan.

Vad dialogen beträffar, så tillhör skogen markägaren och ingen annan. Således måste eventuell dialog utgå från dessa grundförutsättningar.
/Niklas
Senast redigerad av Niking sön 08 mar 2015, 23:31, redigerad totalt 3 gånger.

   TS
Avatar Fallback

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

Hema  
#317748 Det finns alltid något att förbättra. Vi kommer aldrig nå en optimal lösning, då efterfrågan och förutsättningar hela tiden ändras.

Användarvisningsbild

Re: LRF skogsägare censurerar all kritik

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317758
Hema skrev:Det finns alltid något att förbättra. Vi kommer aldrig nå en optimal lösning, då efterfrågan och förutsättningar hela tiden ändras.


Och vem ska betala eventuella kostnader? Lätt att kräva ditt och datt så länge andra får stå för fiolerna.
/Niklas

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).