Öppna kategorin

Extrahjul vänder på en femöring

6 inlägg 3351 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Extrahjul vänder på en femöring

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Extrahjul vänder på en femöring

Tosca  
#317063 Jag ser inte riktigt behovet, inte heller att det skulle fungera i skogen.

Användarvisningsbild

Re: Extrahjul vänder på en femöring

loppan  
#317079 Våga vägra vändteg brukar vi kala det där på skoj,har sett denna uppfinning tidigare.
Svårt att fatta vad man tjänar på det då jordpackningen blir dess större på den lilla smala vändtegen.
I skogen så blir det lite klumpigt tror jag men fronthydraulik med ett hjul i,man vill ju ha så kort traktor som möjligt.

Användarvisningsbild

Re: Extrahjul vänder på en femöring

Vardon  
#317083 Att vända en traktor skulle nog fungera ganska bra tror jag. Frågan är väl när man har nytta av det. Tror inte det funkar så bra med en vagn bakom.... Och har man inte vagnen bakom tycker jag sällan det är några problem, då håller jag nog hellre traktorn så kort som möjligt.

Men det hindrar inte ha-begäret :)

Avatar Fallback

Re: Extrahjul vänder på en femöring

jannee  
#317102 Helt onödigt påfund, går lika bra att trycka till styrbromsen, nu har jag visserligen en "mindre " avancerad traktor (Boxer).
För övrigt tycker jag kedjorna ändå titt som tätt navfsar i vagnsdraget.

Avatar Fallback

Re: Extrahjul vänder på en femöring

bjed0001  
#317107 Om det inte vore för att man vill ha vagn med sig så skulle man fått ha det där hjulet bak istället. Tillsammans med låsning av pendelaxeln fram så skulle man ju nästan få krabbstyrning :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).