Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

911.3 räknar ingen volym

22 inlägg 9219 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: 911.3 räknar ingen volym

zetase  
#316598 Nej maskinen hade att 360 aggregat innan min kompis köpte den men eftersom det ska köras gallring så bytes det ut mot ett 350 innan leverans från Peters Skogsmaskiner i Karlstad , han har haft den några veckor och på den tiden har den delen inte funkat nån gång.

   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: 911.3 räknar ingen volym

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#316605 kan ju faktisk va så att datorn i agg är kass.
Gå in å kolla i den här datorn vidare till Data o kolla om den har loggat något fel.
Detta är i windos

Användarvisningsbild

Re: 911.3 räknar ingen volym

skogsjan695xl  
#316648 Om ni håller har Torsby som serviceort antar jag ni haft Lars ute?
Har han överhuvudtaget ändrat i dotorn att det är ett 350 på och inte 360. Även om rätta programvaror ligger i alla datorer så hjälper det inte om datorn i hytten tror det är ett 360.

Avatar Fallback

Re: 911.3 räknar ingen volym

zetase  
#316680 Jag vet inte vad han gjort och inte gjort, han säger ju liksom ingenting , går det att gå in själv och kolla det?

   TS
Avatar Fallback

Re: 911.3 räknar ingen volym

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#316688 Du går in under grundinställningar o ta login 7716 serviskoden efter det måste du gå ur menyn o tillbaka till grundinställningar där tar du konfiguration o vidare till aggregat.så kållar du vad där står för agg.

Avatar Fallback

Re: 911.3 räknar ingen volym

zetase  
#316689 Ska kolla upp det, tack för hjälpen

   TS
Avatar Fallback

Re: 911.3 räknar ingen volym

zetase  
#316730 Nu har han rensat och uppdaterat boxarna igen och nu verkar allt funka, tack så hjärtligt för alla tips och idéer.
//Larsa

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).