Öppna kategorin

Lägsta taxa

8 inlägg 4087 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Lägsta taxa

Hammaren  
#316364 Vad har ni för lägsta taxa när ni gör småjobb? Exempelvis var jag ut igår och rekade flyttväg genom skogen åt avverkningslaget, så dom ska slippa traila, en timmes jobb och cirka två mil i bil tot, svårt att prissätta småjobb, ska man ta ut timpenning så är det knappt värt att åka på såna jobb. Det händer ibland att jag har småspecialare som detta jobb. Hur debiterar ni?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Lägsta taxa

Chuck Norris  
#316366 Påbörjad dag = 8 h + milersättning

Användarvisningsbild

Re: Lägsta taxa

Hammaren  
#316370
Chuck Norris skrev:Påbörjad dag = 8 h + milersättning

Det tycker jag låter lite mycket, tror inte jag får några mer sådana uppdrag om jag skulle sätta upp full dag. :wink: Jag hinner väl med lite mer jobb på en sådan dag.

   TS
Avatar Fallback

Re: Lägsta taxa

jannee  
#316372 En femhundring + milersättning låter väl humant eller?

Användarvisningsbild

Re: Lägsta taxa

Hammaren  
#316373
jannee skrev:En femhundring + milersättning låter väl humant eller?

Det är väl ungefär så som jag tänker. Men det är ju bra om så många som möjligt delar med sig om hur ni gör när ni fakturerar småjobb? Lägsta taxa?

   TS
Avatar Fallback

Re: Lägsta taxa

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#316377
Hammaren skrev:
jannee skrev:En femhundring + milersättning låter väl humant eller?

Det är väl ungefär så som jag tänker. Men det är ju bra om så många som möjligt delar med sig om hur ni gör när ni fakturerar småjobb? Lägsta taxa?


Jag hade nöjt mig med 400 inkl. soppan, men jag är ju pensionär. 8)

Avatar Fallback

Re: Lägsta taxa

isteskog  
#316432 Jag debiterar samma på små som stora jobb. Små jobb leder i regel till större jobb senare :smile:

Användarvisningsbild

Re: Lägsta taxa

svampbob  
#316442 Det är mycket jobb med små jobb och jag brukar dra gränsen vid 2000 kr fakturering och bokföring tar ju samma tid oavsett summan.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).