Hema skrev:Ptja, man kan ju vända på det. Om butikerna intresserar sig för att kunna erbjuda kunden/kunderna olika lösningar och se dennes behov, lär ju få fler kunder. De som är anpassar sig och ser vad kunden vill ha, är de som överlever.
Det är ju som däckhandlarna som vägrar montera på däck från däckonline eller tar dubbla priset... Om jag som kund kan köpa för ett pris på nätet, så visst fan borde firman kunna köpa för minst samma pris. Okey om man behöver ett däck på stunds, men om man kan vänta en vecka har jag svårt o se varför det ska vara ett problem.
Klippte lite i ditt inlägg.
Varför tycker du att däckhandlaren ska lägga om dina däck för samma pris som däck han själv sålt? Du har ju köpt det billigaste nånstans och därmed avböjt en del av det som ingår i däckspriset hos handlaren, nämligen montering, då är det ju upp till dig som kund att lösa det på nåt annat sätt än att gå till den lokala handlaren och begära att han ska montera dem billigt åt dig.
Det är ju som du skriver i ditt första stycke, handlarna ska erbjuda kunder som täcker deras behov och behovet i exemplet om däck är ju bara att få ett däck så billigt som möjligt. Nästa steg, att montera däcket bryr de sig inte om.
Är det att erbjuda kunden vad denne behöver? -Japp
Kan det ställa till för kunden i ett senare skede? -Japp