Virkesmätning och Matrisfub

Kom tillbaka Bertilsson!

30 inlägg 17848 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kom tillbaka Bertilsson!

Hugin  
#315181 Forumet har insett att din kunskap är viktig!

Kom tillbaka, tror att vi är några som kan hjälpa till att avvärja taskiga inlägg, eftersom du faktiskt har mycken erfarenhet.

Aktuell tråd, där din kunskap behövs: viewtopic.php?f=1&t=21758



   TS
Användarvisningsbild

Re: Kom tillbaka Bertilsson!

halvproffs  
#315183 Orkar vi med det? Vägs ände tog aldrig slut!?

Användarvisningsbild

Re: Kom tillbaka Bertilsson!

T Landström  
#315195 Tror han är inne och läser på forumet...han har skickat några PM till mig angående prislista och mätbesked på det virket jag huggit!
Ser nu att skriver om mig i sin blogg...igen...

Avatar Fallback

Re: Kom tillbaka Bertilsson!

tallen100  
#315275
Hugin skrev:Forumet har insett att din kunskap är viktig!

Kom tillbaka, tror att vi är några som kan hjälpa till att avvärja taskiga inlägg, eftersom du faktiskt har mycken erfarenhet.

Aktuell tråd, där din kunskap behövs: viewtopic.php?f=1&t=21758

Du kan väl höra med Nolltax......

Avatar Fallback

Re: Kom tillbaka Bertilsson!

Zetor 25  
#317473 I tidningen Skogen finns idag ett reportage av Lennart Bertilsson.

Avatar Fallback

Re: Kom tillbaka Bertilsson!

jannee  
#317477 Ganska självklart att Bertilsson blir motarbetad från alla håll och kanter.
Finns väl ingen skogsägare med självaktning som vill erkänna att han/hon blir lurad/inte har den kunskap som behövs.
Virkesinköparna vill självklart att skogsägarna ska fortsätta leva i den ovisshet som de alltid levt i.

Användarvisningsbild

Re: Kom tillbaka Bertilsson!

Seb macahan  
#317527 Det är klart vi vill ha tillbaka Bertilsson. För de som inte orkar engagera sig i hans inlägg är det ju bara att helt enkelt inte läsa och debattera. Jag tror det är bra med flera synpunkter oavsett var och vem som kommer med dom. Kom tillbaka och låt inte de som tror verkligheten är som de vill att den ska vara låta tysta dig.

Användarvisningsbild

Re: Kom tillbaka Bertilsson!

Vardon  
#317536
Zetor 25 skrev:I tidningen Skogen finns idag ett reportage av Lennart Bertilsson.


http://skogen.se/nyheter/apteringen-ett ... kogsagaren

Är det den du menar?

De 5 sista punkterna kan jag tycka är vettiga och de ska jag nog försöka ta till mig nästa gång vi säljer skog och faktiskt lägga den tiden att göra den jämförelsen.

Om jag har självaktning vet jag inte, men jag förutsätter att jag blir lurad och försöker bara göra damage control så jag inte blir lurad uppenbart och hur lätt som helst. Och jag är inte kunnig nog för att hänga med i Bertilssons begrepp så jag hade gärna uppskattat ett inlägg där ha går igenom mätsedlar, skördarnotor, prislistor och begrepp. Eller så har jag inte sökt tillräckligt...

Användarvisningsbild

Re: Kom tillbaka Bertilsson!

Fredrik Reuter  
#317639 Hej,
Jag passar på att ge en bild från min och skogsforums sida.
Lennart Bertilsson är inte på något sätt portad eller bannlyst. Han har valt att avstå att skriva själv. Personligen tycker jag det är tråkigt att han gjort det valet (tycker jag om i princip alla som skulle göra det), men vi får hoppas att han ansluter med tangentbordet någon gång i framtiden.

Användarvisningsbild

Re: Kom tillbaka Bertilsson!

Skogshuggarninorr35  
#317647 Det var väl tråden om SLU:s partiskhet som gjorde att han gav upp. Det framkom ju inte då men den ivrigaste motparten arbetar ju på SLU så jag förstår att han aldrig skulle erkänna att SLU gjort fel.
Vi är alla inne på en farlig väg när fel och brister döljs av personer med makt, medans den lille försöker visa att allt inte går rätt till!

Avatar Fallback

Re: Kom tillbaka Bertilsson!

Zetor 25  
#317739 Vardon: Ja det är rätt.

Användarvisningsbild

Re: Kom tillbaka Bertilsson!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#317752
Skogshuggarninorr35 skrev:Det var väl tråden om SLU:s partiskhet som gjorde att han gav upp. Det framkom ju inte då men den ivrigaste motparten arbetar ju på SLU så jag förstår att han aldrig skulle erkänna att SLU gjort fel.
Vi är alla inne på en farlig väg när fel och brister döljs av personer med makt, medans den lille försöker visa att allt inte går rätt till!


Var skulle annars en svensk Skogsforskare jobba? :wink:

Annars ser jag gärna att kommer till vägs ände med problemen...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Kom tillbaka Bertilsson!

Skogsforskare  
#317809 Det Bertilsson (och kanske en del av er andra?) inte förstår är att det finns inte EN sanning. Livet är nästan alltid mycket mer komplicerat än så. Bertilsson kan säkert en hel massa om aptering av virke, men det betyder inte att han är expert på allt annat också. Virkespriser är en sån sak som det inte finns EN sanning om. Det är precis som med alla andra affärer - priser är nåt som är relativt.

Avatar Fallback

Re: Kom tillbaka Bertilsson!

jannee  
#317816 Skogsforskare och Bertilsson hade i princip diametralt motsatt uppfattning om samma sak och vem som hade mest rätt eller minst fel undrar jag fortfarande över. :mrgreen:
Tyvärr kan en vanlig diskussion/information ibland övergå till rena pajkastningen.

Användarvisningsbild

Re: Kom tillbaka Bertilsson!

Camwood  
#317849
Skogsforskare skrev:Det Bertilsson (och kanske en del av er andra?) inte förstår är att det finns inte EN sanning. Livet är nästan alltid mycket mer komplicerat än så. Bertilsson kan säkert en hel massa om aptering av virke, men det betyder inte att han är expert på allt annat också. Virkespriser är en sån sak som det inte finns EN sanning om. Det är precis som med alla andra affärer - priser är nåt som är relativt.

SKOGSFORSKARE!!! Du har vem du än är bakom det namnet så har du alltid varit konsekvent i dina svar och analyser om SVENSK SKOGSVÅRD och där har du skrivit mycket om. Det har alltid varit ett nöje att läsa och ta del av din kunskap om Svensk skogsvård ! Skriv gärna mer ! Öppna gärna en ny TRÅD OM PRAKTISK SKOGSÄGANDE I DAG I SVERIGE!! :wink: Näää men skriv om någe bra! :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).