Skogsvagn (Huggarvagnar)

Källefall

7 inlägg 8268 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Källefall

KolarsSkäve  
#313700 I mina funderingar på en huggarvagn har jag tittat på prisklassen 70-80 000. där får jag en ny Kellfri, men av råden att döma är en begagnad av ett annat märke att föredra. Hur är kvalitetsklasserna mellan olika märken. Som t.e.x. Källefall, Patu, Farma, KTS. Vilken är tryggast som beg. köp?



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Källefall

Fredrik N  
#313704 Personligen skulle jag rekomendera Patu eller Farma.
Nu har jag ingen egen erfarenhet av Patu men en Farma har jag själv.

Avatar Fallback

Re: Källefall

rikard_e  
#313746 Kan bara svara för patu, Riktigt bra vagnar. Har en 525 8.5 tons själv, är skitnöjd!

Avatar Fallback

Re: Källefall

aalg  
#313854 Vi har haft våran källefall i över 10år och den har funkat fint.
Mest kört lite gallring och stormskog med den, ja förutom veden då.
Det enda som vi lagat är fästet för virehjulet som riktar winchviren .
Någon stolpe har blivit lite krokig men vi är nöjda.
Vagnen är en 8,5 ton med vagnstyrning och hydraulstödben.

Användarvisningsbild

Re: Källefall

Seb macahan  
#313860 Patu är en riktig slitvarg, har aldrig hört något negativt om dom. Källefall farma KTS Möre är öststats vagnar men är nog bra dom med, har hört lite mer negativt om dom. Jag hade letat efter en Patu. Patu är ju numera Kesla och enligt flera maakinsäljare jag pratat med ska Kesla/Patu vara det bästa vagnarna och kranarna, om vi inte räknar in Kronos och Hypro.

Avatar Fallback

Re: Källefall

Kris  
#313863 Har hatt min kallefall/moheda vogn nå i 14 år. Det eneste som har gått i stykker er ett hjullager. Veldig fornøyd.

Avatar Fallback

Re: Källefall

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#314143 Det var väl rätt länge sedan Källefall försvann från den svenska/norska marknaden?

Morgan Nordin, KTS

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).