Skördare

Nybörjare på Maxi explorer

4 inlägg 3084 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nybörjare på Maxi explorer

kamra  
#313139 Det var frustrerande att lära sig köra med Maxi explorer efter att i många år kört med Dasa4.
Jag hoppas att jag inte lärt mig alla inställningar ännu,i annat fall verkar ju Maxin vara rena "stenåldersdatorn" gentemot Dasan.
Det jag hittills retat upp mig på är tex att det inte verkar finnas någon trädslagsrepetion,man tvingas ju trycka granknappen för varje träd,även om man bara kör gran en hel dag.
Likaså verkar det inte finnas någon pulsöppningsknapp för kvistknivar. Autoknappen till matning och kap är oxå ovant,men den lär man väl vänja sig vid.
Ekipaget jag börjat köra är alltså en Valmet 911.4-Sp561.
Tacksam för tips.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Nybörjare på Maxi explorer

skogsjan695xl  
#313167 Det går att köra träslagsrepetion sen kan du ställa in alla knappar med önskad funktion.

Avatar Fallback

Re: Nybörjare på Maxi explorer

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#313196 ta en halvtimme och bläddra runt i menyerna så har du nog löst de flesta problmen. trädslagrepetition finns och kniv öppna, dock inte just pulsöppna.

Användarvisningsbild

Re: Nybörjare på Maxi explorer

kjetilroeste  
#313329 -Treslagsrepitisjon finner du under kapp.
-Pulsåpning har du på helikopterknappen med knivstyringa på høyre hånd. Kjør auto og hold enten til høyre eller venstre på helikopterknappen.

Explorer er nok ikke så stenalder som du synes når du blir kjent med systemet :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).