Skogsarbete

Jag vill komma ut i skogen -- Manuellt skogsarbete

5 inlägg 27597 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Jag vill komma ut i skogen -- Manuellt skogsarbete

Vilsten  
#313041 Hej, jag vill jobba med motormanuellt arbete i skogen, så jag tänkte göra ett försök med ett inlägg här.

För att göra en lång historia kort, jag har varit sjukskriven närmare två år pga utbrändhet. Som en del i min återhämtning har jag fått praktik på kommunens tekniska avdelning, främst röjning av dikeskanter, naturområden och vandringsleder. Och jag känner att jag mår skit bra av att vara ute i skogen, oavsett väder, och jobba. Så jag har kommit fram till att sitta på kontor är inget för mig! Men jag har blivit förbannat less på det långsamma "kommunal tempot".

Är uppvuxen med skogsbruk i familjen och har erfarenhet av förekommande manuella arbeten i skogen. Så nu söker jag skogsarbete i Gävleborgsområdet (helst Gävle eller Hudiksvall). Pga av min tidigare sjukdom och arbetslöshet kan arbetsförmedlingen betala 85% av min lönekostnad i ett år.

Någon som har behov av en mycket arbetssugen 27åring eller känner till någon som kan ha ett behov?

//Tomas



   TS
Användarvisningsbild

Re: Jag vill komma ut i skogen -- Manuellt skogsarbete

sundelius  
#313047 Låter som du hittat en ny livsstil som ger dig bättre hälsa :smile:
Borde vara någon som nappar med de förutsättningarna.
Lycka till!

Användarvisningsbild

Re: Jag vill komma ut i skogen -- Manuellt skogsarbete

T Landström  
#313147 Jag har en krok ute på att byta bransch till just skogen...

Avatar Fallback

Re: Jag vill komma ut i skogen -- Manuellt skogsarbete

Skogsinvest  
#313150 Är du beredd att byta bosättning har du sannolikt jobb i strax utanför Skellefteå. Boende finns.

Avatar Fallback

Re: Jag vill komma ut i skogen -- Manuellt skogsarbete

Vilsten  
#313190 Jo, att må bättre är huvudsyftet med att försöka hitta ny sysselsättning.

Skogsinvest skrev:Är du beredd att byta bosättning har du sannolikt jobb i strax utanför Skellefteå. Boende finns.

Tack för erbjudandet men tyvärr kan jag inte övertyga frugan om att vi ska flytta norrut.



Om någon har tips på andra sätt jag kan komma i kontakt med tex röjningsentreprenörer så lyssnar jag gärna :)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).