Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Minitraktor og tømmervogn?

4 inlägg 4732 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Minitraktor og tømmervogn?

Daggi  
#310392 Hei

Om jeg skal kjøpe en minitraktor til en Vahva Jussi, Kranmann, Avesta tømmervogn..

Hva bør jeg ha på den traktoren da?

Hvor mange hestekrefter, hydraulikk uttak, etc?

Må en ha frontvekter fremme?

Tips?



   TS
Avatar Fallback

Re: Minitraktor og tømmervogn?

trondsenti  
#312525 Jeg kjørte rundt 20 fulle lass med min Yanmar F13D (15hk i motor og 13hk på pto) med en liten Kellfri SV34 bak.
Erfaringer med dette deler jeg gjerne.

Jeg endte med å flytte boggien så langt bak som mulig for at tralla skulle tåle max last bedre og for at traktoren skulle få mer vekt på bakhjulene.
Traktoren jeg brukte er blant de minste, så lav vekt ble et problem. Frontvekter + væskefylte dekk er absolutt å anbefale!

Hydraulikken på en minitraktor er ingenting å skryte av. Ofte lavere trykk (140-160bar) og veldig lite flow. Jeg kjøpte den minste PTO pumpa (13cc) og det fungerte meget bedre.

Nå kjører jeg rundt i en altfor stor MbTrac med 6T tralle, men skulle gjerne hatt en "liten" ekvipasje i tillegg. Da hadde jeg valgt en traktor med minimum 20hk.


Bild



Bild



Bild

Avatar Fallback

Re: Minitraktor og tømmervogn?

Daggi  
#312880 Hei :)

Fine bilder og info!

Jeg og skal ikke ha under 20 hk.

Har kikket litt rundt på nettet men ikke funnet noe enda.
Har også sett på ny traktor, men det blir for dyrt for hobby bruk.

   TS
Avatar Fallback

Re: Minitraktor og tømmervogn?

Skogen i boden  
#312881 Kollat på minimaskiner kan även hetat minitraktorer. De har lite annonser på blocket oxå

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).