Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Var hittar jag robust arbetsbelysning för bruksfordon

18 inlägg 7276 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Var hittar jag robust arbetsbelysning för bruksfordon

Bamseolilleskut  
#312813 Arbetsbelysning för mina fordon. Vill ha bra grejer!

Jag vill ha arbetsbelysning till mina fordon och söker någon svenskt tillverkade eller säljare som har robust bra belysning. Den får kosta lite mer och jag vill ha led. Tack för alla tips!



   TS
Användarvisningsbild

Re: Var hittar jag robust arbetsbelysning för bruksfordon

jennysvenson  
#312816 Hej! Om du vill ha det senaste inom arbetsbelysning så rekommenderar jag starkt att du satsar på att köpa LED belysning till arbetsfordon, de håller länge och har en bra belysning som kan anpassas efter behov. Hittade direkt en bra sida: som du kan hitta bl.a. arbetsbelysning som verkar hålla dina krav.

Användarvisningsbild

Re: Var hittar jag robust arbetsbelysning för bruksfordon

Fredrik Reuter  
#312822 Hej,
NBB, Nordisk BilBelysning fanns ju fram till 2011 då de köptes upp av ABL. Tror de tillverkades i Linköping och måste säga att efter att ha kört med dem i flera år så ger jag dem ganska högt betyg.

Tror inte de tillverkas i Sverige längre utan Frankrike, kolla här: http://www.abllights.com/products/heavy ... ights.html

Användarvisningsbild

Re: Var hittar jag robust arbetsbelysning för bruksfordon

Fredrik Reuter  
#312829 Jepp, jag får erkänna mig grundlurad!
Mangan kopplade ihop ett och ett här och nu när jag kollade så stämmer det. Bamseolilleskutt och Jennysvensson registrerades samtidigt och postar på från samma IP-adress. Det är alltså företaget själva som försöker få köpare till sin onlinebutik eller en köpt tjänst där sk SEO-företaget anställer unga som för kunds räkning har som enda uppgift att registrera sig på div sajter och spamma med länkar för att hamna högre på Google. Fult oavsett och jag låter tråden ligga kvar så de får skämmas lite. Dock tagit bort länken. Tack Mangan!

Användarvisningsbild

Re: Var hittar jag robust arbetsbelysning för bruksfordon

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#312832 Även jag reagerade, var dock redan anmält när jag försökte... men det är väl inte första gången detta händer med denna sidan?? tror att sidan TS länkade till i den andra tråden varit föremål här på skogsforum innan....

Användarvisningsbild

Re: Var hittar jag robust arbetsbelysning för bruksfordon

Fredrik Reuter  
#312837 Hej,
Nej, det händer relativt ofta. Och några välregisserade finns säkert kvar!
Det är ju dubbel effekt egentligen. Man driver direkttrafik till sajten för många klickar. Sedan ser google länken och ju fler de ordnar desto bättre kan de hamna i sökresultaten. Fast detta jobbar sökmotorerna stenhårt med att motverka. Det bästa är att erbjuda antingen bra erbjudande och/eller bra produkter, då kommer det av sig självt.

Användarvisningsbild

Re: Var hittar jag robust arbetsbelysning för bruksfordon

stegmaster  
#312845 Finns det någon annan vettig arbetslys en Tyri då, om man vi ha proffsgrejor???
Såg aldrig länken, men gissar at dom inte driver med sådant skit som detta.
Håller verkligen någon svensk lys företag på med detta, och vilke andra tillverkare en tyri finns det i sverige???

Användarvisningsbild

Re: Var hittar jag robust arbetsbelysning för bruksfordon

Seb macahan  
#312868 Vad är det för fel på Tyri då? Jag har kört Tyri på mina maskiner och är mycket nöjd.

Användarvisningsbild

Re: Var hittar jag robust arbetsbelysning för bruksfordon

anersimyra  
#312918 Sublight tecnology i Jordbro kan leverera " oförstörbara " lamphus. De är förstås inte direkt billiga.. :surp:

Användarvisningsbild

Re: Var hittar jag robust arbetsbelysning för bruksfordon

Fredrik Reuter  
#312945 Hej,
Jag vet inte Seb, var den frågan ställd till mig? Isåfall tror jag inte det är något fel på Tyri, bara det att jag inte har någon erfarenhet av dem, bara NBB.

Användarvisningsbild

Re: Var hittar jag robust arbetsbelysning för bruksfordon

Seb macahan  
#313021
stegmaster skrev:Finns det någon annan vettig arbetslys en Tyri då, om man vi ha proffsgrejor???
Såg aldrig länken, men gissar at dom inte driver med sådant skit som detta.
Håller verkligen någon svensk lys företag på med detta, och vilke andra tillverkare en tyri finns det i sverige???


Frågan var ställd till Stegmaster.

Användarvisningsbild

Re: Var hittar jag robust arbetsbelysning för bruksfordon

stegmaster  
#313024
Seb macahan skrev:
stegmaster skrev:Finns det någon annan vettig arbetslys en Tyri då, om man vi ha proffsgrejor???
Såg aldrig länken, men gissar at dom inte driver med sådant skit som detta.
Håller verkligen någon svensk lys företag på med detta, och vilke andra tillverkare en tyri finns det i sverige???


Frågan var ställd till Stegmaster.


OOOh va?? :o
Min Svenska kanske har lurat mig nu, för inte er jag tveksam til Tyri, snarare tvärt om, trodde det var en "top off the line" produkt. Visst koster dom, men ochså dom bästa.
Sitter vel dessutan som standard på flera maskiner på gula sidan.
Visste inte ens at det fanns nån annan Svensk tillverkare av arbetsljus.
Va var det som blev fel så du uppfattadet mig annorlunda??
(Bare så jag lär mig nåt, til en annan gång)

Min mening var bara at Tyri lar ju vara en sådan bra produkt och proffsigt företag, at dom knappast kunne driva med sådana fula triks som denna TS provadet sig med.
(Dock hann jag aldrig se länken innan Admin tog bort den).

Användarvisningsbild

Re: Var hittar jag robust arbetsbelysning för bruksfordon

Seb macahan  
#313044 Det vart nog jag som tolkade fel pga finns det något Förutom Tyri. Det lät som du inte ville ha Tyri. Tyri är dyra, jag håller med men samtidigt så håller dom för det Mesta och stör inte ut radio och kommunikationsutrustning.

Användarvisningsbild

Re: Var hittar jag robust arbetsbelysning för bruksfordon

AnnaJohansson  
#694290 Mitt trädgårdsland har jag alltid vårdat med stor kärlek. Klippt mina rosor besprutat dem med såpvatten så man sliper trista bladlös över allt. Gräsmattan har jag vertikalskärt lagt sand gett näring med naturlig gödsel från mona kor. Min trimmer har fått jobbat hårt längs gräskanterna ända till den gick sönder. Så trist när verktyg går sönder som man trivs med, men surfade in på en sajt och hittade en ny trimmer som är helt suverän. Nästa investering får bli en sladdlös häcksax som kommer bespara mig massor av tid och kraft. Ser fram mot våren när man kan börja greja i trädgården igen.
Senast redigerad av AnnaJohansson tis 19 jan 2021, 10:34, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Var hittar jag robust arbetsbelysning för bruksfordon

jannee  
#694291 Finns hur mycket som helst på nätet - bara ett exempel
https://www.googleadservices.com/pagead ... Qx6BAgREAE

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).