Socialt (mer om oss)

Sämsta vs Bästa köp

46 inlägg 21005 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sämsta vs Bästa köp

JensSkoog  
#312368 Mitt bästa köp var när jag va på Tools och såg en svets-inverter som jag så gärna skulle köpa, men till ett pris på 10K var det på tok för mycket pängar för mig. "Men, titta nu på den" sa ÅFen, och tog den ut av hyllan, och där gick den i golvet och det blev lite repor och sådär på den. Efter en konsultation med chefen, blev det nytt prisförlangande; 1.800,- eftersom det var en utstellningsmodel och den inte var i nyskick med skinande plåt! :grin:

Mitt sämsta va i en bakgata i Wuhan i Kina, där jag skulle köpa lite band å slå om något jag skulle skicka hem, och ändte upp med 50 m stålwire, 4mm till ett pris av 100 yuan. :roll: Säljaren va mycket trevlig och skickade sin fru för å hämta vad jag bad om i en annan affär, och det tog en halv timma och i den tiden fick jag dela ett par öl med säljaren, så när hon kom tilbaka, fick jag bara betala och skratta! Efter det förstod jag att invånarna i Wuhan hade lika svårt för å förstå mitt kantonesiska som jag hade för å förstå deras mandarin :lol: Men, en gammal, trasig gubbe som satt på trattoiren ett par kilometer derifrån fick min stålwire och 20 Yuan, mot att jag fick köpa ett par brynstenar som han hade prisat till ungefär 50 öre pr. styck. Kändes gott å göra andra lite glada, och brynstenarna har jag fortfarande och dom är toppers!

Elmia
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).