Skördare

maskinvariabler

6 inlägg 3690 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

maskinvariabler

kjellax  
#311762 hallå är de någon som har grund inställningarna till dasa 380c, john deere 480c



   TS
Användarvisningsbild

Re: maskinvariabler

Fredrik Reuter  
#311789 Hej,
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig personligen, men hjälper gärna till om jag kan.
Har du prövat att söka på forumet? search.php
Jag vet det finns flera gamla trådar, iaf om Dasa 380C.

Ska även kolla om det inte det är en kille jag känner till som kanske kan hjälpa till.

Avatar Fallback

Re: maskinvariabler

Tosca  
#311824 Dasa har ganska bra support, löser det sig inte får du väl ringa dem på måndag.

Användarvisningsbild

Re: maskinvariabler

pendomaster  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#312183 Hej!
Jag hade dasa 380c med logmaxprogram i maskinen när jag bytte aggregat till ett JD758 HD, men bytte datorn till en aptor 20.

Det fanns då inget skräddarsytt till det aggregatet utan jag fick isf byta logmax mot universalprogrammet. Värdena har nog Excidor AB koll på, vet en som kört 758 mot DASA.

mvh

Avatar Fallback

Re: maskinvariabler

kjellax  
#312426 tack för eran hjälp jag provar å se vad dasa har att säga annars får man väl prova sej fram dasa datorn är ju rätt lätt att förstå sej på
jag har lärt mej en läxa nästa gång ska jag spara på mineskortet

   TS
Användarvisningsbild

Re: maskinvariabler

Pettersbacke  
#316067 Hej!
Har du en Aptor 20 i maskinen nu? så ta och slå en signal till Göran Carlsson (Vestnabergs) så kan han säkert hjälpa dig. Det är Vestnabergs som byggt och sålt Aptordatorerna.

Lycka till

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).