Traktorer och processorer

investera i processor till traktorn?

202 inlägg 97401 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: investera i processor ??

Seb macahan  
#311432 Helt rätt inställning Patruna. Livet är för kort för o gå o fundera på vad man inte klarar av. Även för en annan. Men man får väl bestämmas sig var man är i förhållande tid kontra kunskap. Och för en annan så ligger nog begränsningen i att tiden inte räcker för att skapa sig kunskapen i bland. Men kan du inte delge oss lite ritningar mm så länge? Även om det bara är skisser kanske eller princip skisser så är det ju ändå väldigt intressant. Eller hur? Du kanske sår ett frö till en lösning gällande något liknande för någon annan.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

patruna  
#311439 Ja så är det !
Jag skall så fort jag får tid starta upp en tråd och bifoga det jag hitintills fått fram och det som kommer,det skall bli ett nöje!
mvh/p

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

Anders_S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#311461 Jag håller helt med Seb. Diskussion, tankar, teorier är också av intresse för oss andra. Har också funderat på ett men det kommer inte hända på flera år att jag ens börjar typ. Dock intressant att spåna med andra hur man skulle kunna göra.

T.ex skulle det kunna funka med fjädrar och enkelverkande cylindrar till rullarna. Kanske samma lösning till knivarna. Ett svängkranslager som fot (min är vagnsmonterad i tankarna). Lastkännande system. Kanske truckdäck och kedjor som rullar. osv osv

Användarvisningsbild

Re: investera i processor ??

Seb macahan  
#311472 Nu vet jag inte riktigt om vi är OT. men
Det kan nog funka Anders. Så tror jag att en del äldre enklare kvistaggregat ser ut? Men skulle ni inte vilja ha längdmätningen? Det är ju det som är halva grejen enl. mig. Givetvis kan man nog sy i hop det med en liten PLC eller microprocessor och en pulsgivare, men då slutar det liksom att vara enkelt.

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

Anders_S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#311491 Man är väl inte enögd heller ;)

Användarvisningsbild

Re: investera i processor ??

molnia  
#385151 hittade bilder på en Huma som var till salu på blocket. Då HUMA verkar vara rätt så okända så tog jag och sparade bilderna och lägger in här
enligt annonsen så finns radiostyrd winch och längdmätning
1459545326_huma1.jpg
1459545328_huma2.jpg
1459545334_huma3.jpg
1459545336_huma4.jpg

Avatar Fallback

Re: investera i processor ??

Robertberg  
#385360 Om det är samma Huma så ligger fabriken utanför Växjö i Moheda. Tillverkar mest utrustning för foderhantering i lantbruket.
Hittade inget om processorn på deras hemsida dock.
www.huma.se

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).