Skördare

Hydraulpump Komatsu

28 inlägg 14597 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hydraulpump Komatsu

kjetilroeste  
#307381 Hva er grunnen til at du ikke anbefaler å justere maxbegrensningen når pumpa har gått litt...?

Avatar Fallback

Re: Hydraulpump Komatsu

Calle.ö  
#307393 Pumpen har slitit in sig på Max läget och när du ökar volymen har du en vändkant där pumpen stannade förut

Användarvisningsbild

Re: Hydraulpump Komatsu

kjetilroeste  
#307768 Kommer den kanten så fort som etter noen hundre timer?

Användarvisningsbild

Re: Hydraulpump Komatsu

skogsjan695xl  
#310341 Idag prata jag med tekniker på komatsu när de hade visning i mellerud angående pumpen och flöde.
Troligtvis är 20 liter i läck för mycket och den är inte bara mekaniskt begränsad.
De måste in med dator också, så regulatorn sköter detta.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulpump Komatsu

ulfgustav  
#310345 Den teknikern var sannerligen blygsam, 20 l läckolja från en variabel kolvpump av den storlek som du har är åt helsike för mycket.
normalt så är läckolje mängden 3 - 8 l/min beroende på tryck och temperatur.

Förklarade teknikern varför de måste in med dator? arbetspumpen är ju en LS-pump som inte har någon elektronik, är det möjligen så att om du ökar deplacementet så måste du in för att ställa om parametrar för dieselmotorn för att den skall "orka" med det större effektuttaget?

Användarvisningsbild

Re: Hydraulpump Komatsu

skogsjan695xl  
#310373
ulfgustav skrev:Den teknikern var sannerligen blygsam, 20 l läckolja från en variabel kolvpump av den storlek som du har är åt helsike för mycket.
normalt så är läckolje mängden 3 - 8 l/min beroende på tryck och temperatur.

Förklarade teknikern varför de måste in med dator? arbetspumpen är ju en LS-pump som inte har någon elektronik, är det möjligen så att om du ökar deplacementet så måste du in för att ställa om parametrar för dieselmotorn för att den skall "orka" med det större effektuttaget?


För mycket olja i läck det är det så pumpen kommer bytas. Pumpen är inte styrd som de gamla var. Det sköts elektroniskt nu. Men det är även mekaniskt begränsat.
Jag har ju ändrat på pumpen utan att det blev skillnad så då måste det ändras några ströminställningar till regulatorn.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulpump Komatsu

ulfgustav  
#310659 Hej
Intresserad av vilken pump som du har i din maskin som är elektroniskt styrd. Har du fabrikat och hela pumpkoden så är jag intresserad av den, är lite insnöad på hydraulik och detta var för mig något nytt
Tidigare så var ju alla arbetspumpar i maskiner LS-styrda och utan elektronik. Jag vet att det hos tillverkare fanns olika koncept och ideer betr. elektrisk styrning, men så långt jag vet så har ingen av dessa ideer kommit ut på marknaden ännu, då det gäller nytänk inte bara pump utan också på ventilsidan

Användarvisningsbild

Re: Hydraulpump Komatsu

skogsjan695xl  
#310665 Det är en vanlig rexroth 190cc. Ska se om jag ser några beteckning på den. Tror ju inte pumpen i sig skiljer nått från äldre valmet utan det är regulatorn som är styrd ekektroniskt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulpump Komatsu

mummelman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#310732 Det sitter nog Rexroth i de flesta maskinerna idag. A10 eller A11 pumpar är vanliga.

Användarvisningsbild

Re: Hydraulpump Komatsu

kjetilroeste  
#410272 Hvordan ble effekten etter pumpebyttet til 190cc? :)

Användarvisningsbild

Re: Hydraulpump Komatsu

skogsjan695xl  
#410287 Blev aldrig pumpbyte. Bytte hela maskin till en 911big

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydraulpump Komatsu

kjetilroeste  
#410489 Og med big menes da 911 med 931kran? :) Hva er erfaringene på den, sammenlignet med 901?

Användarvisningsbild

Re: Hydraulpump Komatsu

skogsjan695xl  
#410507 Ja det är med 230kran. Är väll i grund och botten en 931 med mindre motor och pumpar.
Är helnöjd än så länge.
Den har just passerat 1000 timmar.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).