Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Nu vill jag ha råd om skogskärra till ATV:n

15 inlägg 17941 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Polaris 500  
#30823 Vi har en kellfri som kostade 10 000 men tycker du ska köpa nåt lite dyrare som har lite mer kvalite pga att det har varit lite si o så me kvariten.



   TS
Avatar Fallback

Kina sräp????

Pimpen  
#30830 Har tittat på vagnar själv!!Kina skräp eller inte? men har sett en vagn från Kina som fått mig att öppna ögonen,Kranen kan man ju skippa men vagnen såg rejäl ut... Och det bästa av allt e det låga dollar priset!! blir fint pris här hemma...Gillar själv inget rackelmackel som så ofta dom "kinesiska" prylarna är, men jag tror att den vagnen som jag såg skulle hålla för att andvändas i skogen för nöjeskörning av ved,För det är ju det de är med fyrhjuling!(och lika med skoter).Men även jag kan ha fel.Mvh Stefan http://www.blocket.se/vi/11199084.htm?ca=1_4_s http://www.blocket.se/vi/16083302.htm?ca=1_4_s Obs lovar att jag inte e försäljare av Kina skräp! :lol:

Användarvisningsbild

Re: Kina sräp????

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30885
Pimpen skrev:Har tittat på vagnar själv!!Kina skräp eller inte? men har sett en vagn från Kina som fått mig att öppna ögonen,Kranen kan man ju skippa men vagnen såg rejäl ut... Och det bästa av allt e det låga dollar priset!! blir fint pris här hemma...Gillar själv inget rackelmackel som så ofta dom "kinesiska" prylarna är, men jag tror att den vagnen som jag såg skulle hålla för att andvändas i skogen för nöjeskörning av ved,För det är ju det de är med fyrhjuling!(och lika med skoter).Men även jag kan ha fel.Mvh Stefan http://www.blocket.se/vi/11199084.htm?ca=1_4_s http://www.blocket.se/vi/16083302.htm?ca=1_4_s Obs lovar att jag inte e försäljare av Kina skräp! :lol:


Varför satsa på kinamaskiner? Är det inte bättre att försöka satsa på en beg MF eller Valmet (om man vill ha något rejälare) eller en beg Honda eller Polaris i.s.f. en ny kinamaskin? Kineserna säljer ju tillräckligt bra ändå utan att man behöver sponsra dem.

Avatar Fallback
granen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30970 bättre att köpa en fyra år gammal kranman eller avesta än
att köpa en ny kinavagn för samma pris. man vill ju inte hålla
på att laga man vill ju köra :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30977 Man kan ju säga att man får vad man betalar för, om en kärra kostar 20" eller 8" tusen så bör det ju skilja en del :D köp ingen kina !!! ett gott & klokt råd !!

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30981 Hej jag har en Nyvab kärra utan kran bra skogskärra. Jag har även nyvabs insatsflak för detta fick jag betala 10 000 kr

Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30992
granen skrev:bättre att köpa en fyra år gammal kranman eller avesta än
att köpa en ny kinavagn för samma pris. man vill ju inte hålla
på att laga man vill ju köra :lol: :lol: :lol:


Problemet är att det inte finns nån marknad med fyra år gamla vagnar...
jag köpte mej en kina vagn tidigare här i vintras, bröt av kranstolpen det första jag gjorde skrev om det i en anna tråd här på forumet.
Men är som nöjd ändå, skulle köpt en likadan igen om jag stod inför valet idag

Avatar Fallback
granen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31024 visst går det att få tag i en fyra år gammal kranman
men man måste ta sig tid att leta.

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#35658 Oavsett vad, köp ingen traktorkopia. Typ Nyvab.. Jag har en sån, med vajerkran. Du får den om du vill men skyll inte på mig sen.....
Vinsch å radiostyrning ingår ej ty det var vettiga grejer å har flyttats till bättre plats...

Gräsdäck är monterade...! På en skogsvagn..!

Användarvisningsbild
halvproffs  
#35695 Den där kinavagnen som var i blocketannonsen, den köpte jag för att priset var bra. Såg ju ganska rejäl ut också. Har inte använt den så mycket än , mest flytta älgpass o så. Den är inte galvaniserad utan tunn elförzinkning och den rostar rejält redan.

Avatar Fallback
nexon  
#38754 hittade en nyvab vagn på blocket, körde dit och tittade på den köpte den. Har haft den i 2 år nu, kör ut ca 20m2 per vinter. Har även byggt ett insatsflak av formplyfa. Lastat ca 25 ton grus i det när jag gjorde ordning gångarna i trädgården, X antal kubik ved. Har även det när vi mockar ut djurpströbädden efter hästar och får. Har inget negativt om nyvab vagnen. Den klättrar mycket bra i skogen, den flyter med då vi hade den när vi sjösatte en båt.

Avatar Fallback

Re: Nu vill jag ha råd om skogskärra till ATV:n

Qkeeper  
#58932 har en Kranman T1500 kärra med tillhörande vajerkran som fungerar utmärkt. Men eftersom du inte har större fyrhjuling än 450cc så klarar du dig med en mindre kärra t.ex. Kranman T700 mcyke fin kärra till en bra peng.
DSC07609.JPG

Avatar Fallback

Re: Nu vill jag ha råd om skogskärra till ATV:n

kosmos  
#61716 är det någon här på forumet som provat julas kärra ser ok ut på bilderna å läser man om den värkar det ju lovande står att den ska lasta 2ton vilket värkar något överdrivet men ändå, priset är ju bra...

Avatar Fallback

Re: Nu vill jag ha råd om skogskärra till ATV:n

Qkeeper  
#61721
kosmos skrev:är det någon här på forumet som provat julas kärra ser ok ut på bilderna å läser man om den värkar det ju lovande står att den ska lasta 2ton vilket värkar något överdrivet men ändå, priset är ju bra...


Bara axlarna är okej så lär den väl vara helt ok, eftersom den ska klara lasta 2 ton.

Avatar Fallback

Re: Nu vill jag ha råd om skogskärra till ATV:n

Mickev  
#61735 Hur gick det för trislc, fick du tag på en lämplig vagn?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).