Skördare

Problem med att datorn i Timberjack 770

11 inlägg 6407 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem med att datorn i Timberjack 770

Jakthom  
#308454 Hej!
Tänkte fråga om någon har haft problem med datorn i Timberjack 770, eller i någon annan maskin. Ibland kan den bara slockna mitt i allt, ibland när man startar maskinen så går det ej att få igång den. Man hör ett svagt ljud att den knäpper när man startar den, men sen händer inget. Däremellan går den som om inget alls vore fel.
Är nybörjare så är tacksam om någon har några goda råd.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Problem med att datorn i Timberjack 770

Fredrik Reuter  
#308455 Hej,
Innan någon med kunskap kring problemet ansluter. Kan du härröra felet till kyla/värme eller glapp?

Avatar Fallback

Re: Problem med att datorn i Timberjack 770

Jakthom  
#308458 Har en känsla av att det är värre när det är +grader. Har kollat igenom en massa med ledningar och hittar inte att det skulle vara fukt där. Men någonting skumt är det.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Problem med att datorn i Timberjack 770

hemhuggare  
#308506 Svårt att säga men jag var ute för något liknande på en 3000 dator i en 770 du kan ju prova att ta bort den och lägga den i pannrummet ett par dar och se om det är fukt i mitt fall var det något annat fel så jag fick byta till en renoverad

Avatar Fallback

Re: Problem med att datorn i Timberjack 770

Jakthom  
#308513 Det kunde vara ett bra alternativ att testa. Tack för tipset !

   TS
Avatar Fallback

Re: Problem med att datorn i Timberjack 770

770D  
#308777 Är det en 300 eller 3000 dator du har?

Avatar Fallback

Re: Problem med att datorn i Timberjack 770

Jakthom  
#308962 3000

   TS
Avatar Fallback

Re: Problem med att datorn i Timberjack 770

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#309034 Kör du på samma förare hela tiden?
Minns att det var nånting med att nåt minne blev fullt nånstans och därefter blev han knasig.Testa med att byta till en annan förare du kan sen byta tillbaka efter en stund.

Avatar Fallback

Re: Problem med att datorn i Timberjack 770

Jakthom  
#309039 Vi är 2 som kör. Men använder ännu samma förare. Ska testa att byta och se om det blir bättre. Tack för tipset.

   TS
Avatar Fallback

Re: Problem med att datorn i Timberjack 770

Jakthom  
#310364 Testade med att ha datorn på tork inne i 3 dagar. Verkade som det fungerar nu, men hur länge vet man ju inte ;)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Problem med att datorn i Timberjack 770

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#310432 Testa med att ha en påse "Torrbollen" i närheten av PC:n!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).