Traktorer och processorer

Fel på traktorn

53 inlägg 25723 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fel på traktorn

Simon.M  
#307819 Ja är en liten m5 ca

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Fel på traktorn

Erre  
#307821 Där har du luftningen. Lossa den något varv.

Avatar Fallback

Re: Fel på traktorn

Simon.M  
#307826 Provade skruva ur den var en lång skruv ca 20mm pumpade säkert mer än 20ggr sen kom det diesel där skulle det kommit Direkt om allt Stod rätt till??

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fel på traktorn

Erre  
#307827 Ja om backventilen är okej och du inte har några läckage borde det kommit diesel tidigare. Din matarpump kanske inte är så bra. Du kan ju ha felet i den med.

Avatar Fallback

Re: Fel på traktorn

Simon.M  
#307829 Han inte hämta ett lass idag knappt innan den började gå konstigt. Ska prova när jag kört ett lass imorgon att lossa skruven o lufta igen och se hur det verkar men bra man lärt sig vart man luftar nu :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Fel på traktorn

Simon.M  
#307830 Funderar på om man skulle köra diesel stopp med så man kan tanka i ny fin diesel

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fel på traktorn

machonisti  
#307832 Jag öppnade matarpumpen på grävmaskin i höstas efter att den tuffade igång och stannade och sedan ville den inte mer.

Filter!
Bild0387.jpg


Pump!
Bild0386.jpg


Massor med skit, ventilerna höll inte tätt inget bränsle kom fram vare sig genom filter eller pump.

Användarvisningsbild

Re: Fel på traktorn

Erre  
#307833 Kör den så torr du vågar utan att den stannar. Du sparar mycket jobb på det. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Fel på traktorn

Erre  
#307836
machonisti skrev:Jag öppnade matarpumpen på grävmaskin i höstas efter att den tuffade igång och stannade och sedan ville den inte mer.

Massor med skit, ventilerna höll inte tätt inget bränsle kom fram vare sig genom filter eller pump.


Har varit med om en matarpump som tog tjuvluft genom motorn.
Pluggade bränslerör och provtryckte, bytte filter och backventil. Fortfarande fick den inte diesel som den skulle. Då rök matarpumpen å sen har det varit ok.

Användarvisningsbild

Re: Fel på traktorn

machonisti  
#307843
Erre skrev:
machonisti skrev:Jag öppnade matarpumpen på grävmaskin i höstas efter att den tuffade igång och stannade och sedan ville den inte mer.

Massor med skit, ventilerna höll inte tätt inget bränsle kom fram vare sig genom filter eller pump.


Har varit med om en matarpump som tog tjuvluft genom motorn.
Pluggade bränslerör och provtryckte, bytte filter och backventil. Fortfarande fick den inte diesel som den skulle. Då rök matarpumpen å sen har det varit ok.

Så länge man håller på och fifflar med tekniska grejer är ingenting uteslutet innan maskinhelvetet går igen. Otaliga gånger har nya batterier visat sig vara defekta med många timmars felsökning som följd eftersom det var uteslutet.

Användarvisningsbild

Re: Fel på traktorn

Erre  
#307845
machonisti skrev:
Erre skrev:
machonisti skrev:Jag öppnade matarpumpen på grävmaskin i höstas efter att den tuffade igång och stannade och sedan ville den inte mer.

Massor med skit, ventilerna höll inte tätt inget bränsle kom fram vare sig genom filter eller pump.


Har varit med om en matarpump som tog tjuvluft genom motorn.
Pluggade bränslerör och provtryckte, bytte filter och backventil. Fortfarande fick den inte diesel som den skulle. Då rök matarpumpen å sen har det varit ok.

Så länge man håller på och fifflar med tekniska grejer är ingenting uteslutet innan maskinhelvetet går igen. Otaliga gånger har nya batterier visat sig vara defekta med många timmars felsökning som följd eftersom det var uteslutet.


Du har så rätt!!
Hade en bil på jobbet som inte ville starta. Motor gick runt rätt friskt på Startmotorn, men vid belastningstest visade det sig att när starten gick droppade volten ner till 8-9 å då fungerar inte tändsystemet på moderna bilar.
Den tid en bil gick men gick dåligt är förbi, idag går dom bra eller inte alls.

Användarvisningsbild

Re: Fel på traktorn

stegmaster  
#307870 En undran bara: Har ni inblandning av RME i dieselen til taktorer och grävmaskiner i Sverige, even på vintaren??
Har säkert inget med just detta fel at göra, men tycker generelt man kan läsa om mycket strul med dieselsystem båda här och på forumet maskinisten.net.

Avatar Fallback

Re: Fel på traktorn

Simon.M  
#308093 Körde ut nästan 2 lass idag gick som tusan :) får hålla tummarna att luftningen igår gjorde susen . Är ju fan att lite luft ska ställa till med sådana problem

   TS
Avatar Fallback

Re: Fel på traktorn

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#308109 Hoppas! Jag trodde faktiskt att när man väl fått igång motorn så luftade systemet sig självt? Men så är det alltså inte?

Avatar Fallback

Re: Fel på traktorn

Simon.M  
#308113 Trodde det med i början men verkar ju inte så. vi får se om någon annan kan svara på det

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).