Skördare

Rottator problem

10 inlägg 4769 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rottator problem

super eva  
#306732 Hei.Har problem med at rottator går til høyre når jeg slår på kranfunksjon.Uten at jeg rører kran spaken.Maskina det jelder er en Super Eva.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottator problem

hemhuggare  
#306809 Svårt att säga men den funktionen ligger ju på kolla om magneten på ventilpaketet har hängt sig eller så är det överledning i spaken eller i boxarna

Avatar Fallback

Re: Rottator problem

super eva  
#306825 Det ser ut som det kan være magneten på ventilen.Har ikke noe rødt lys Power på boxen.Det kommer å går maskina blir stående i lengere tid uten bruk.Har hørt at super eva`n ikke er så glad i det.

   TS
Avatar Fallback

Re: Rottator problem

losgruppen  
#307077 fjädern kan vara av så att sliden inte sentrerar,har för mig att du skall ha lite tryck på båda sidor när sliden är i rätt läge.Mvh Nille

Avatar Fallback

Re: Rottator problem

super eva  
#307083 skal ta en sjekk på det.ligger kransentralen under hytten?Har som sakt ikke noe bøker på maskina!

   TS
Avatar Fallback

Re: Rottator problem

Førland  
#307200 hva slags sentral type har du?hvis det er danfoss pvg 32 er det et symptom på en el aktivering som er gåen da kan feks rotatoren gå av seg selv/ikke stoppe.

Avatar Fallback

Re: Rottator problem

super eva  
#307221 Ok.Jeg vet ikke hvilken sentral det er.Det virker som problemet er størst når jeg står med fronten opp i bratt tereng.Mulig det er fjøra til sleiden som er knekt.Har ikke sjekket det enda.

   TS
Avatar Fallback

Re: Rottator problem

sidsjö  
#307601
super eva skrev:Ok.Jeg vet ikke hvilken sentral det er.Det virker som problemet er størst når jeg står med fronten opp i bratt tereng.Mulig det er fjøra til sleiden som er knekt.Har ikke sjekket det enda.



börja med att skifta elkontakt för att se om du flyttar felet, då är det lättare att fundera om elfel eller hydraulik.
Att skifta el eller slangar brukar vara ett lättsamt sätt för att komma vidare i felsökningar.

Avatar Fallback

Re: Rottator problem

super eva  
#307820 Skal forsøke å flytte elkontakt.Grei måte å feilsøke på det ja.Noen som vet hvor kransentralen ligger på super evan?

   TS
Avatar Fallback

Re: Rottator problem

Hybrid-EVA  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#308294 Om kransentral=ventilpaketet till Kranen, så sitter detta mycket riktigt under hytten.
Monsun-Tison HV 09 är modellbeteckningen. Rotatorfunktionen ligger som nr 3 från vänster
(från midjan) räknat. Kabelnr 408=medurs, 409=moturs. Jag råder dig att skaffa både
instruktionsbok (med bl a elscheman 117 sid!), samt reservdelskatalog med sprängbilder. Alftaprodukter här i Sverige brukar kunna ordna detta på någon vecka,
deras telefonnr är +46271754110.

Det kan vara tillräckligt svårt ändå om någon "bysmed"
har byggt om och "förbättrat" maskinen efter eget huvud utan att dokumentera hur han gjorde!!
Jag har egna erfarenheter av detta...

Lycka till!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).