Skogsarbete

Upphandling naturvårdsgallring kronoberg

7 inlägg 4678 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Upphandling naturvårdsgallring kronoberg

Fredrik Reuter  
#307023 Nu bjuder Länsstyrelsen i Kronoberg ut förenklad upphandling av främst gallringstjänster i Kronobergs län. Bl a sk bandgående kombimaskiner med lågt marktryck efterfrågas (Timbear, typ?).

Flera entreprenörer kan svara eftersom upphandlingen avser hela länet.

http://goo.gl/Oh15EP



   TS
Användarvisningsbild

Re: Upphandling naturvårdsgallring kronoberg

anersimyra  
#307029
Admin@skogsforum skrev:Nu bjuder Länsstyrelsen i Kronoberg ut förenklad upphandling av främst gallringstjänster i Kronobergs län. Bl a sk bandgående kombimaskiner med lågt marktryck efterfrågas (Timbear, typ?).

Flera entreprenörer kan svara eftersom upphandlingen avser hela länet.

http://goo.gl/Oh15EP

Måhända blir tilldelningen lika " skrattretande " som skogstyrelsens nyss genomförda upphandling gällande naturvårdshuggning i känsliga områden. Prisutvecklingen inom skogsnäringen har inte bara stagnerat, den är på väg ner i avgrunden.. :x :x

Avatar Fallback

Re: Upphandling naturvårdsgallring kronoberg

Jim_the_one  
#307055 Blev nyfiken och kollade upp lite upphandlingar i närheten medans skinkan götta sig i ugnen innför morgondagen.

Tyvärr hittade jag inget intressant.

Användarvisningsbild

Re: Upphandling naturvårdsgallring kronoberg

anersimyra  
#307079
Jim_the_one skrev:Blev nyfiken och kollade upp lite upphandlingar i närheten medans skinkan götta sig i ugnen innför morgondagen.

Tyvärr hittade jag inget intressant.
Tilldelningsbeslutet får endast deltagande entreprenörer. Men beslutet är offentlig handling och kan begäras ut från styrelsen.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Upphandling naturvårdsgallring kronoberg

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#307081 Är det timarvodet som är skrattretande eller något annat? Blev lite nyfiken.

Inga 695:-/h för att köra fyrhjuling? ;)

Användarvisningsbild

Re: Upphandling naturvårdsgallring kronoberg

anersimyra  
#307084
Mangan skrev:Är det timarvodet som är skrattretande eller något annat? Blev lite nyfiken.

Inga 695:-/h för att köra fyrhjuling? ;)

295:- för motormanuellt ( motorsåg ) är ett skrattretande exempel. 380:- för häst ett annat. 200:- mil i milersättning ett annat, särskilt med tanke på att entreprenören tilldelades 20:- mil till granndistriktet. 200:- mil betalas då till ett Stockholmsbaserat företag för uppdrag över hela landet.. :surp: där tror jag att beställaren eventuellt uppfattat att lämnat bud var 2:- kr / km, men lämnat bud var 20:- km... :shock:

Avatar Fallback

Re: Upphandling naturvårdsgallring kronoberg

Jim_the_one  
#307091
anersimyra skrev:
Jim_the_one skrev:Blev nyfiken och kollade upp lite upphandlingar i närheten medans skinkan götta sig i ugnen innför morgondagen.

Tyvärr hittade jag inget intressant.
Tilldelningsbeslutet får endast deltagande entreprenörer. Men beslutet är offentlig handling och kan begäras ut från styrelsen.. :smile:


Fick fundera en stund på vad du mena. Haha
Kollade om det fanns några nya upphandlingar att lägga anbud på.
Inte gamla anbud.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).