Skotare

John Deere´s E modeller (Bild på E modell på sid 4)

96 inlägg 35301 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30602 Kan de verkligen vara mer volym??? Den smalnar ju av rätt bra uppåt åxå.

   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
eliasson  
#30605 Håller med om att det låter konstigt om det skulle vara mer volym jämfört med den gamla hytten. Enda stället som det kändes som det var mer plats var ju bakom stolen, hade hellre haft det utrymmet framåt.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30606 Hörde att man kunde få ett kylskåp som tillval att sätta där bakom. :D

   TS
Avatar Fallback
eliasson  
#30620 Stämmer, eller ja... kylskåp är väl att ta i. Men en sån kylväska som brukar sitta i Valmet skotarna. Och visst, det är ju kanon att det finns utrymme för sånt.
Men om jag ser till mig själv så måste det vara lätt komma åt om jag ska använda det och det var det inte när man nästan måsta ställa sig på knä åt fel håll i stolen för att komma åt att plocka i och ur.

Fast vi ska väl inte dömma ut hytten i förtid nu, jag var bara inne och satt i den. Jag åkte inte med nåt. Tror den har många fördelar oxå!!

Nån som vet när maskinerna ska börja serietillverkas?? Eller finns dom ute på marknaden redan nu efter Nolia?? Såg inge företagsnamn på maskinera dom ställde ut....

Användarvisningsbild
Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30622 Går det inte att snurra på stolen, som i en 941:a??

Avatar Fallback
Månstorpan  
#30628
Maldas skrev:Går det inte att snurra på stolen, som i en 941:a??


varför vill du snurra stolen i en skördare för??

Avatar Fallback
Månstorpan  
#30629 lr ja, varför ska du snurra stolen alls i en skogsmaskin?? inte ens i skotarna behöver man göra de nu :D

Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30630
eliasson skrev:Nån som vet när maskinerna ska börja serietillverkas?? Eller finns dom ute på marknaden redan nu efter Nolia?? Såg inge företagsnamn på maskinera dom ställde ut....

Nästa år någon gång? Tyckte att det talades om det. :)

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30633 Vad jag hörde kunde man få 1270 och 1470 samt 1510 till årsskiftet. Mot slutet av nästa år skulle alla modeller vara utbytta med nya hytten osv.

   TS
Användarvisningsbild
Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30634
Månstorpan skrev:
Maldas skrev:Går det inte att snurra på stolen, som i en 941:a??


varför vill du snurra stolen i en skördare för??


Kanske för att enkelt komma åt det stora utrymmet som tydligen finns där bakom! I Valmetskördarna snurrar man runt stolen för att äta som vid ett bord, även bra om man vill skriva eller så. Går dessutom fan så mycket snabbare att sno runt stolen än att sno runt hytten varje gång.

Avatar Fallback
eliasson  
#30643
Engstrand skrev:Vad jag hörde kunde man få 1270 och 1470 samt 1510 till årsskiftet. Mot slutet av nästa år skulle alla modeller vara utbytta med nya hytten osv.


Jasså, inte tidigare. Varför denna fördröjning?? Håller dom på med testkörningar fortfarande eller?? Dom borde ju vara testade och klara för försäljning när dom visar upp dom på så bred front kan man ju tycka!

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30654 Pratade med en tekniker på mässan,han sa att den slutgiltiga maskinen kommer inte att se exact ut som de på mässan. Var ju enbart prototyper. Synade man lite noga så syntes det i hytten osv. att inte allt var riktigt färdigt.
Nån mer som la märke till att ch7 kranen verkar vara rätt stark åxå,lyftade ju 480 aggregatet utan problem när de sträckte ut lite.

   TS
Avatar Fallback
Ponsse  
#30657 Ch7 kranen är inte så värst stark,bara 197 kilonewton.Ergon som vi fick var det 228 kilonewton 😈

Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30673
eliasson skrev:
Engstrand skrev:Vad jag hörde kunde man få 1270 och 1470 samt 1510 till årsskiftet. Mot slutet av nästa år skulle alla modeller vara utbytta med nya hytten osv.


Jasså, inte tidigare. Varför denna fördröjning?? Håller dom på med testkörningar fortfarande eller?? Dom borde ju vara testade och klara för försäljning när dom visar upp dom på så bred front kan man ju tycka!


Enligt "våran" försäljare så skulle en 1270 gå att få tag i runt årsskiftet nångång och en 1510 kunde man räkna nästan ett år bort.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30686 Angående 1510an de körde med där så var det ju endast nivellering på den hytten. Hyffjädringen var under utveckling så då kommer den väl att flyta ännu bättre!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).