Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Ingen kontakt med skördaraggregat HHM

14 inlägg 7813 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ingen kontakt med skördaraggregat HHM

anders_t  
#306355 Min timberjack 770 larmar för "Ingen kontakt med skördaraggregat (HHM)".
Var ska man börja leta?
Tacksam för tips.



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Ingen kontakt med skördaraggregat HHM

glasshultarn  
#306372 Har det bara tvärdött eller kommit lite till och från? Krankablen, skarvarna på den och säkringen till hhm är min gissning.

Avatar Fallback

Re: Ingen kontakt med skördaraggregat HHM

anders_t  
#306377 Maskinen har stått still sen i våras, dock provkört för ca en månad sedan och då var allt okey.
Kollar krankabel just nu, hittar inget fel ...

   TS
Avatar Fallback

Re: Ingen kontakt med skördaraggregat HHM

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#306427 Byt krankabel, du hittar garanterat inget fel på den gamla, den är trots allt felaktig

Avatar Fallback

Re: Ingen kontakt med skördaraggregat HHM

glasshultarn  
#306430 Nä det brukar aldrig gå att se något fel på dom, annat än om det släppt i koplingarna. Varje gång det blir så att den tappar kontakten med hhm har det varit kabeln för oss. Kan ju vara något annat men bytt kabeln först.

Avatar Fallback

Re: Ingen kontakt med skördaraggregat HHM

anders_t  
#306434 Ska man ha 24 volt ut på Cam + och -?
Jag har inget ut på dessa, sedan hittar jag inte vilken säkring som är till HHM.
Har fått en nyare instruktionsbok än min maskin ...

   TS
Avatar Fallback

Re: Ingen kontakt med skördaraggregat HHM

glasshultarn  
#306456 Ja de borde de ju skulle vara. Hur gammal e maskinen? Hade du dörren stängd och allt aktivt som när du hugger? Ring Jd imorgon så borde dom veta vilken säkring det är. Kan inte 770 kör 1270D till vardags. Var håller du till?

Avatar Fallback

Re: Ingen kontakt med skördaraggregat HHM

anders_t  
#306467 Maskinen är 2002, dörrar stängda, men inte aktivit eftersom jag var själv och inte kopplade ur givarna ...
Jag bor utanför Åseda mellan Växjö och Vetlanda.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ingen kontakt med skördaraggregat HHM

glasshultarn  
#306469 Är osäker på om det ska vara ström när aggregatet inte är aktivt?? Är nog enklare att ringa Jd å fråga, har bara erfarenhet av lbr i lidhult, men där e aldrig några problem att få råd.

Avatar Fallback

Re: Ingen kontakt med skördaraggregat HHM

hemek_h18  
#306619 du har 3 plus och 3 minus kablar och 4 signal kablar.
om du har dörren stängd och startar datorn så ska det lysa en grön lampa på hhm om den fungerar, rött om det är något fel eller så lyser det ingenting då har du ingen ström ut till hhm
du har minst en säkring till den 10amp.
är det timbermatic 300 eller 3000 datorn?

Avatar Fallback

Re: Ingen kontakt med skördaraggregat HHM

anders_t  
#306623 Det är Timbermatic 300.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ingen kontakt med skördaraggregat HHM

hogger  
#306624 sikring nr 27 i 1270 og 1470d.....

Avatar Fallback

Re: Ingen kontakt med skördaraggregat HHM

hemek_h18  
#306792 om du inte har ström ut till hhm:en och inte ser något fel på kabel så börja och kolla om det är ström ut från huben och sen mäta ut till nästa skarvdosa osv tills du kommer till hhm:en.
om du har ström ut till hhm:en så kan du ohm mäta kabel för du kan ha ström i kabel men fel ohm i den. lyser lampan på hhm:en någon färg?

Avatar Fallback

Re: Ingen kontakt med skördaraggregat HHM

anders_t  
#309119 Tack för alla tips, felet var reläet F1-E4 som var kass.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).