Socialt (mer om oss)

Filmen vi gillade!

105 inlägg 41393 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Filmen vi gillade!

tallen100  
#306234
JensSkoog skrev:
tallen100 skrev:Griniga gamla gubbar.

Är det den som het "Hopscotch" på engelska? Minns bara den tittelen, och att det var nån underbar gammal farbror som spelade grinig gammal gubbe?

Vet ej, men det handlar om två äldre grannar som försöker ställa till det för varandra...
Ann Margret spelar med i filmerna tror hon är Svensk från början? Gubbarna har gjort flera filmer tillsammans tror dom hette Jack och Valter i förnamn i verkligheten.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Filmen vi gillade!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#306236 Okeejjjj. :shock: Det där hade jag adlrig sett innan, visst är det från Nile City?

Användarvisningsbild

Re: Filmen vi gillade!

JensSkoog  
#306240 Kom i håg det nu. Den va m Walther Matthau. Grinig gammal pesionerad cia-kille. Gillade den hemskt!

Avatar Fallback

Re: Filmen vi gillade!

elis  
#306268 IMDB är bra när man vill kolla vad och vem när man är lite till åren kommen :lol:
http://www.imdb.com/title/tt0107050/?ref_=nv_sr_3
En mysig rulle med tre bra skådisar. När nu jul och nyårshelgen rullar in så kommer ju också en hel hög med mer lr mindre bra repriser. Skulle gärna se fler lite äldre rullar som inte går så ofta, finns mängder med spännande film och bra aktörer som inte är alltför gamla. Gene Hackman är en jag gärna ser men finns många till, vad dom nu heter...

Användarvisningsbild

Re: Filmen vi gillade!

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#306281 Denna är ju bra!!!


Användarvisningsbild

Re: Filmen vi gillade!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#306283 En gammal klassiker. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Filmen vi gillade!

machonisti  
#306314 Ännu en bortglömd goding!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Filmen vi gillade!

JensSkoog  
#306344 Den var härlig! Inte ofta jag ser en film från början till slut, men det gjorde jag här. Tack :lol:

Användarvisningsbild

Re: Filmen vi gillade!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#306360 Jag kollade åxå hela Plankan, den är seg som sirap men en gammal klassiker
så den är värd den stunden.

Användarvisningsbild

Re: Filmen vi gillade!

totte  
#306391 Slurfi nämde Bladerunner. Kan bara instämma, en av de bästa SF-filmer som gjorts.

Avatar Fallback

Re: Filmen vi gillade!

Amatörhuggare 62  
#306459 Top Gun den var häftig, man drömde om att kunna flyga så. Men det fick bli skördarhytten. Är ju nästan lika mycket knappar och spak att styra med. Inte lika högt att falla om något gick fel.
Det är ju skillnad på 10 000 meter eller bara ner i 1 mosse.

Avatar Fallback

Re: Filmen vi gillade!

Blivande snickare  
#306479 Egentligen inte så stor skillnad på 10.000 meter eller ett bottenlöst lerhål :D

Användarvisningsbild

Re: Filmen vi gillade!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#307015 Tomten är far till alla barnen är en rolig film. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Filmen vi gillade!

machonisti  
#307235 Julhelgen har bjudit på många repriser. Tittade på Modig med barnen och Prins of persia med frun. Hon gillade inte filmen, jag hade inget emot den.

Annars längesedan Highlander visats.....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Filmen vi gillade!

sundelius  
#350268 Såg en norsk film ikväll som hette Kraftidioten med Stellan Skarsgård. Den var kul och sevärd.
Anledningen att jag tipsar om den här är att en Komatsu skördare har en viktig roll i slutscenen :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).