Skogsnyheter

Är det för svårt?

9 inlägg 4557 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Är det för svårt?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Avatar Fallback

Re: Är det för svårt?

isteskog  
#305256 Vill man inte ta in budskapet, så låtsas man inte förstå!
Herman har rätt som vanligt! :smile:

Användarvisningsbild

Re: Är det för svårt?

JensSkoog  
#305767 Mycket bra skrivit! :grin: Jag undrar ofta om inte det är så att rent för många inte vet det dugg om vad skog och skogskötsel är, eller vilken ressurs skogen är och kann vara nu och i framtiden, och senn tror dom att det går å "frysa" skogen slik den är just nu, och så skall den vara till evig tid.

Avatar Fallback

Re: Är det för svårt?

Flax12  
#305860
Niking skrev:Herman Sundquist vässar pennan igen https://hermansundqvist.wordpress.com/2 ... for-svart/
/Niklas

Bra repliker du ger i tråden du länkar till, Niklas! Inte bara skogen vi brukar utan all natur, är inte statisk. Ständiga förändringar i stort och smått gör att naturen lever. Tack vare att det privata skogsägandet i vårt land är så stort, så är det en given faktor till att det även i framtiden kommer att finnas en stor mångfald i brukandet av skogen. Därför anser jag att staten borde främja en ökande andel av privat ägda skogar.

Användarvisningsbild

Re: Är det för svårt?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#305986
Flax12 skrev:
Niking skrev:Herman Sundquist vässar pennan igen https://hermansundqvist.wordpress.com/2 ... for-svart/
/Niklas

Bra repliker du ger i tråden du länkar till, Niklas! Inte bara skogen vi brukar utan all natur, är inte statisk. Ständiga förändringar i stort och smått gör att naturen lever. Tack vare att det privata skogsägandet i vårt land är så stort, så är det en given faktor till att det även i framtiden kommer att finnas en stor mångfald i brukandet av skogen. Därför anser jag att staten borde främja en ökande andel av privat ägda skogar.


Tackar för berömmet. Håller med om att staten borde gynna det privata skogsbruket.
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Är det för svårt?

Camwood  
#306176 Jag fortsätter berömmet nu när det ändå är uppe tapeten :grin: Du Nicklas jag ser dina repliker ganska ofta när jag läser fackpress om skogen och dom är till 100 % till fördel för oss skogsägare.
Du tar ofta upp saker som ALLEMANSRÄTTEN kontra markägare.
Värnandet av ÄGANDERÄTTEN.
Miljörörelsens helt tokiga vinkling av Sveriges VÄLSKÖTTA SKOGAR.
Tack för att du tar debatten för oss ^:)^

Avatar Fallback

Re: Är det för svårt?

isteskog  
#306184 + för Niking(niklas), han håller fanan högt :grin:

Användarvisningsbild

Re: Är det för svårt?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#306249 Tackar! Vi måste ta fajten. Antingen står vi på oss, eller så står miljömupparna på oss.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Är det för svårt?

Jim_the_one  
#306274 :-bd :-bd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).