Skördare

kockum 880 skördare

88 inlägg 66318 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: kockum 880 skördare

jocke.edlund  
#302123 Vi hade en Kockums 880 tidigare (såld för något år sedan) som vi körde i egen skog. Det var den sexhjuliga varianten som var ombyggd till engreppare, det var en fällare/läggare original.
Vi hade dock inte samma aggregat så jag kan inte hjälpa dig där...

Lägger upp lite bilder på den för den intresserade.

IMAG0186.jpg

IMAG0185.jpg

IMAG0183.jpg

Avatar Fallback

Re: kockum 880 skördare

Peterssonrally  
#302124 De såg ut att vara en robust sak. Hur trivdes ni med den mycke problem?

   TS
Användarvisningsbild

Re: kockum 880 skördare

Skogshuggarn  
#302127
Kse skrev:Jag var spekulant på den maskinen. :)

Har inte dess mer erfarenhet från 880 men desstomer från 850 och dom har en hel del gemensamt.

En häftig maskin är det iaf. och nog ska vi få fart på den oxå.


Där ser man! :wink:

Vem ägde den maskinen fr ny?,,,, SCA?.

Avatar Fallback

Re: kockum 880 skördare

Palakangas  
#302136 Jag har en reservdelskatalog som du kan få. Trodde aldrig den skulle komma till användning. Har även sex stora el-ritningar. Skicka ett PM med adressuppgifter så kan vi lösa det.
/Magne

Avatar Fallback

Re: kockum 880 skördare

Peterssonrally  
#302195 Såg ju lite fräck ut i JD färger också. :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: kockum 880 skördare

Skogshuggarn  
#302209 Nejförf!,,,, lacka na röd!

Avatar Fallback

Re: kockum 880 skördare

Peterssonrally  
#302263 Haha anade de svaret och får bli röd men först å främst få liv i den. :)

   TS
Avatar Fallback

Re: kockum 880 skördare

Peterssonrally  
#302266 Fick flytta lite på maskin idag så ställde in kranen genom dörren till logen så de slipper regna å snöa på att när man ska felsöka. Tänkte kollar glykol när ja ändå är igång och till min förvåning ser detta inte konstigt den är orkeslös när den inte får tryck :p

   TS
Användarvisningsbild

Re: kockum 880 skördare

Kse  
#302273
Peterssonrally skrev:Ja de ska väll gå få fart på denna också får bli film på den nån dag de är sol :) ska försöka en kväll i veckan och plocka bort skydden över ventilpaketet och utesluta va som bråkar om de är jordfel eller glapp i hattarna vilket ja hört kan va felet. Sen byta några mer slang :).

Jo de ska tydligen stå en på museet däruppe :)

Ja den ska väll får sej en övergång med färgsprutan helt klart :)

I bakgrunden står min sm 969 :)

Jasså var du och provkörde den? KSE :)


Jag var och testade den, men det var alltså den maskinen som nu står på skogsmuseet och det är väl snart 15 år sen.

Swelog ringde upp och undrade om jag skulle ha den, dom hade ju en till spekulant.
När jag hörde att det var Skogsmuseet så tänkte jag att man kanske ska kolla på nått modernare. :lol:

Priset var iaf rätt, har för mig att det var 50000:- för fullt fungerande maskin.

Avatar Fallback

Re: kockum 880 skördare

Peterssonrally  
#302276 Haha ja de är ju lite så man känner när de står på museum ;) gav 46 med moms för denna så var nog ett bra pris :)

   TS
Avatar Fallback

Re: kockum 880 skördare

Peterssonrally  
#302545 Fått bort plåtarna över ventilerna på aggregatet de så ju inte så kul ut sladdar som är skavda och lösa el hattar på ventilpaketet. Så blir köpa brakecleaner och elektronikspray :)

   TS
Avatar Fallback

Re: kockum 880 skördare

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#302553 Här i vår by finns det en 880 som endast gått 3000 timmar.
Pratade med honom om han ville ha den kvar, men han trodde inte den skulle komma till användning
när han inte har kört just något med den förr.

Avatar Fallback

Re: kockum 880 skördare

Peterssonrally  
#303354 880 in verkar de finnas mer av än ja trodde verkade vara en udda sak när ja sökte efter den första gången. Men har i helgen börjat försöka reda ut elen och de visar sej svårare än ja trodde alla givare eller ja dom 3 som finns på aggregatet är klippta och ett relä hänger i öppna trådar så de blev en lite kallsvettig i lördags då el inte är min favoritsyssla. Men tänkte är väll lika bra ta hem en ny 20 ledare och dra nytt från reläboxen eller va tror folket. :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: kockum 880 skördare

Kse  
#303363 Det kan nog vara klokt, lätt att det blir en lång följetong med fel annars.

Avatar Fallback

Re: kockum 880 skördare

Peterssonrally  
#303367 Ja de känns bättre å byta. Vet nån om de finns nån mer styrning på maskinen än spaken? :)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).