Skotare

Lastutrymmen

4 inlägg 2895 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Lastutrymmen

Fixen  
#303046 Hej hej hallå!
Har en fråga här, har nyss köpt en Valmet 840.3 från 2008, tycker lastutrymmet ser lite smalt ut, ( slutar ca 10cm innanför hjulen som är 700/50-26,5) hur många kubik tar detta och finns det olika stora lasturymmen till dessa? Vet om loadflex, men bortsett från det? Nån som har lite koll?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Lastutrymmen

Fredrik Reuter  
#303374 Hej,
Generellt så tror jag de flesta tillverkare erbjuder olika lastutrymmen. Vet dock inte hur det är med Komatsu/Valmet.

Är det inte Loadflex utan ett fast smalt så kanske det har längre stöttor istället, för att kompensera och kanske bibehålla lastarean.

Har du exakta måtten så skriv de gärna här, jag tror det är flera på skogsforum som har liknande maskiner så vi kan jämföra.

Användarvisningsbild

Re: Lastutrymmen

skogsjan695xl  
#303390 Det borde finnas breddningshylsor till den.

Användarvisningsbild

Re: Lastutrymmen

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#303442 Vill minnas att org lastutrymme är på 4,1 kvadratmeter. Räcker för att få 12 ton med timmer eller fin/lång massaved. Breddningsholkar finnes, ger ca 0,5 kvadrat extra.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).