Traktorer och processorer

Stegmaster jaktar valmet/valtra??

139 inlägg 82270 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stegmaster jaktar valmet/valtra??

stegmaster  
#302514 Takk for det Førland.
Han ringer til helgen, så det blir antagelig i neste uke.

I år skal den først og fremst brukes til snørydding, da jeg har fått noen småroder og noen private plasser å rydde.
Orker ikke og begynne og bygge om noe nå, mitt i hogstsesongen, så det får bli til våren eller sommeren.
Det fungerer helt ok med den 665 som jeg har nå, så det har ikke noe hastverk.
Men tror faktisk jeg kommer til og kjøpe slike rotec elspaker/sentral som det ofte annonseres for her på forumet.
Han jeg kjøper denne 6400`n av hadde dette på sin farma vogn, og var veldig godt fornøyd med disse.
Då kan en montere spakene/skallene på selve stolen, og sitte som en konge og kjøre. :grin:
Koster vel ca 28tkr, så ikke akkurat gratis, men den tunge sentralen jeg har nå er ikke noe man kobler av og på for moro, for og si det slik.(2 spak med el.on/off).
Når jeg først har kjøpt en traktor med flatt gulv og mulighet for og sitte riktig bra bakover, så tror jeg det blir slik.
En vanlig sentral som jeg har i dag tror jeg aldrig jeg blir helt fornøyd med i en 6400, da jeg enda ikke har sett noen som fått montert dette riktig bra.
Tror faktisk det fungerer bedre i 665 med skogshytte hvor en sitter nærmere sentralen og kan hvile armene på lårene når man betjener sentralen, enn hva man kan få til i en 6400. :???:
Har du noen bilder av hvordan du har sentralen montert i din???

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Stegmaster jaktar valmet/valtra??

zeetorg  
#302536 Hej Stegmaster, jag funderar vad småroder betyder?
Skall det stå smågårder kanske eller har man fått lära sig ett nytt ord? :smile:

Avatar Fallback

Re: Stegmaster jaktar valmet/valtra??

Robertberg  
#302538 Grattis till köpet! Tror inte det är många som är missnöjda med dessa traktorer så du lär också bli nöjd! :)
Hydralisk toppstång, är det original extrautrustning eller hemmabyggt? Tror inte jag sett det innan.
Vi har 5-spak i våran 6300 som vi fått bra placering på, men det kanske inte är intressant?
Köper du rotec går det ju att ja lastaren på en spak också ;)

Avatar Fallback

Re: Stegmaster jaktar valmet/valtra??

axwell  
#302542
zeetorg skrev:Hej Stegmaster, jag funderar vad småroder betyder?


Jag slarvläste det som "småordrar" (beställningar) tänkte inte på att det stod något annat :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Stegmaster jaktar valmet/valtra??

brassel  
#302546 Grattis till även ditt förvärv!

Användarvisningsbild

Re: Stegmaster jaktar valmet/valtra??

stegmaster  
#302552
zeetorg skrev:Hej Stegmaster, jag funderar vad småroder betyder?
Skall det stå smågårder kanske eller har man fått lära sig ett nytt ord? :smile:

"Roder" er et ord som brukas oftast i samband med snoröjning här i Norge, betyr bara at flera väger delas inn i mindre poster/områder, så et angivet området att snöröja kallas altså en rode.
Jag har bara 2 korta väger (ca1km var) att röja, derfor jag skrev småroder.
Vet inte riktig va det kallas i Sverige?? Post kanske??
Senast redigerad av stegmaster tor 04 dec 2014, 10:53, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stegmaster jaktar valmet/valtra??

stegmaster  
#302557
obantteg skrev: Hydralisk toppstång, är det original extrautrustning eller hemmabyggt? Tror inte jag sett det innan.
Vi har 5-spak i våran 6300 som vi fått bra placering på, men det kanske inte är intressant?
Köper du rotec går det ju att ja lastaren på en spak också ;)


Hmm, skrev jag hydraulisk toppstång nånstans?? :surp:

Skrev vel hydraulisk avvatring av ena dragstången, dette er ekstra, men inte direkt ovanligt.
Mycket smidig för min del för at kunne snedställa shacktbladet hydraulisk, för att få rett lutning på vägen.

Jovisst er det interessant med hur ni placerat sentralen, tycker bara inte at dom få lösninger jag sett så langt, ser så bra ut.
Har du nån bild vil jag gärna se det/dom.
Vil ju inte kasta bort 28tkr i onöden, så vil absolut se flere lösninger på sentralplacering.

   TS
Avatar Fallback

Re: Stegmaster jaktar valmet/valtra??

brassel  
#302558 Eller kanske rot, rote ?
Entymolgiskt intressant om sammband finns med "mitt" Roslagen ?
(där förr div roddar-lag varje vår gjorde ledung (typ repmånad?) men det minns knappt nån numera ev ?)

Användarvisningsbild

Re: Stegmaster jaktar valmet/valtra??

stegmaster  
#302561
brassel skrev:Eller kanske rot, rote ?
Entymolgiskt intressant om sammband finns med "mitt" Roslagen ?
(där förr div roddar-lag varje vår gjorde ledung (typ repmånad?) men det minns knappt nån numera ev ?)


Brøyterode er det korrekte Norske ordet vi talar om i detta fallet med snöröjning, skulle jag översatt dette til Svensk, gissar jag på snöröjningspost eller snöröjningområdet , eller??? :???:

Brøyterode oversatt til engelsk=designated snow removal area,
snow clearing patrol section, snow removal district

   TS
Avatar Fallback

Re: Stegmaster jaktar valmet/valtra??

Førland  
#302563 Jeg har jo bygget om min farmi vogn med sentralen på grinda på vognen.spakene er hengslet i "vinduskarmen",så vipper jeg de ned når jeg skal bruke de.hvis du ser på innlegget mitt om gear problemet valmet er det bilder av løsningen,ellers kan du jo bare stikke bort en dag å se.

Användarvisningsbild

Re: Stegmaster jaktar valmet/valtra??

stegmaster  
#302567
Førland skrev:Jeg har jo bygget om min farmi vogn med sentralen på grinda på vognen.spakene er hengslet i "vinduskarmen",så vipper jeg de ned når jeg skal bruke de.hvis du ser på innlegget mitt om gear problemet valmet er det bilder av løsningen,ellers kan du jo bare stikke bort en dag å se.


Ja se det(skjønner ikke hvordan jeg har misset din tråd :surp: ), det såg ju kanon bra ut. :grin:
Var akkurat slik forrige eier hadde sine "rotecskaller" montert(Han hadde de først direkte på stolen, men han synes de var til hinder ved vanlig arbeid med traktoren, så han monterte de slik du har.)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stegmaster jaktar valmet/valtra??

ss0803  
#302571 Grattis till en utmärkt skogstraktor!

Ser framemot bilder när du fått hem den.

Avatar Fallback

Re: Stegmaster jaktar valmet/valtra??

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#302655 Då måste jag hetsa lite med ett par bilder med Ergo Digistick på armstöden :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Stegmaster jaktar valmet/valtra??

olli  
#302658 Snygga bilder!!! :-)

Användarvisningsbild

Re: Stegmaster jaktar valmet/valtra??

stegmaster  
#302660 Tack för bilderna Gnisten, såg kanon ut, skulle gärna haft det sådar. :grin:
Det var precis dessa spaker förra ägare hadde til sin Farma vagna, och monterat dom på sitsen på samma vis.
Dock tyckte han dom var ivägen när han användte traktoren til annat en skogsvagnen, så han satte tilbaka dom på armer ifrån bakrutetvärrkilen(likt som på bilden til Førland).

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).