Skogsvagn (Huggarvagnar)

robsondrive

68 inlägg 36804 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: robsondrive

alias  
#296811 Har för mig att jag i någon broschyr från Moheda har sett att deras 13 eller 15-tons vagnar hade/har motorer på strax över 600 cc.

MVH
Alias

FTG
Avatar Fallback

Re: robsondrive

olli  
#296813 Ju större vagn ju större motor.

Avatar Fallback

Re: robsondrive

Ådii  
#296819 Till våran vagn på 12 ton gick det att få OMT 315,400 samt 800, vilket enligt dem var 1,1-2,8 tons dragkraft beroende på motor.

Avatar Fallback

Re: robsondrive

olli  
#296822 Och rimligen på hjulens diameter/omkrets dvs utväxling.

Avatar Fallback

Re: robsondrive

Førland  
#296825 Stegmaster:hvis du ser på kat. traktor og prossesor har jeg en tråd som heter valmet 6400 girproblemer der er det bilder av ekvipasjen.Skal ordne bilder etterhvert men prosjektet er i planleggingsfasen enda.Takk til alle for mange svar!!

   TS
Avatar Fallback

Re: robsondrive

Sune_  
#296840 Diameter på drivrullen bestämmer utväxlingen bör man väl tillägga, hjulen på kärran påverkar ju inte detta.

Avatar Fallback

Re: robsondrive

olli  
#296853 Så sant som det är skrivet.

Avatar Fallback

Re: robsondrive

Sti L  
#301620 Må man ha 500 hjul eller større for å bygge på drift? Mener jeg har snappet opp det en plass.Evt.ca prisforskjell m.400?

Avatar Fallback

Re: robsondrive

OlaE  
#301628 viewtopic.php?f=9&t=406&st=0&sk=t&sd=a&start=75

Användarvisningsbild

Re: robsondrive

stegmaster  
#311852 Litt sent nå kanskje, men Nokka(921HD) har denne motoren på sin 9t vogn med drift. :oops:

http://www.grene.com/shop/action/item_5 ... ULIC+MOTOR

Avatar Fallback

Re: robsondrive

Førland  
#311875 Det ser ut til at det blir navdrift,hvis jeg får tak i motorer til en overkommelig pris.det går ikke med rulldrift pga lang avstand mellom hjulene så armen til motoren tar i rammen ved max pendling,begynte byggingen men det stoppet opp pga det.er også mindre arbeid med navdrift både mekanisk og hydraulisk.

   TS
Användarvisningsbild

Re: robsondrive

stegmaster  
#311877 Ja navdrift hadde nok jeg også valgt om jeg skulle hatt drift.
Synes det virker litt meningsløst med drift når en ikke kan ha kjettinger på drivhjula.
Heller 2wd med kjettinger, enn 4wd uten.
Er det ikke "bare" og slipe av den ene hjulakselen och sveise på en med drift, eller kreves det mer arbeid???
Har du fått pris på komplett enhet, eller vil du bygge opp noe selv fra grunnen av????
Tenkte på f,eks Igland som vel kun bruker navdrift på sine vogner.

Avatar Fallback

Re: robsondrive

Førland  
#311889 Ny pris på hjulmotorer 20000. +mva pr stk.det blir for dyrt.har ikke hørt med igland kan jo være verd en tlf.ja om jeg bare får tak i motorer er det bare å kappe iveg.har lest her på forumet at matevals motorer fra valmet agg skal kunne brukes så satser på å få tak i sånne.så på bilde du la ut med kapping av furu at slangene på rotatoren din er under beskyttelsebøylen,på min er slangene over,er det noe hjelp i den når slangene er under?

   TS
Användarvisningsbild

Re: robsondrive

stegmaster  
#311893
Førland skrev:.så på bilde du la ut med kapping av furu at slangene på rotatoren din er under beskyttelsebøylen,på min er slangene over,er det noe hjelp i den når slangene er under?

Tja, det har jeg faktisk ikke tenkt på, men bøylen beskytter jo selve koblingspunktet i mot rotatoren.
slangene vil det jo alltid være en risiko med, men har fungert fint i 2 år nå uten problemer.
Du har vel 4066 krana, eller?? Det er jo en mer proffkran, så alt er vel mer gjennomtenkt på den.

Avatar Fallback

Re: robsondrive

Førland  
#311897 skal gå ut å se 2 min....

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).