Traktorer och processorer

Trögstartade traktorer!!! tips?

60 inlägg 36739 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Trögstartade traktorer!!! tips?

jonathanA  
#301106 Tja! Min valmet 705 och brorsans bägge jd (6910 &6800)
är så tråkiga när temperaturen är under 5+
Dom går segt på starten trots Nya batterier, så frågan är; finns det andra startmotorer att köpa med mer ös i ?

Andra tips?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Trögstartade traktorer!!! tips?

olli  
#301111 Har du provat gelbatterier, som ger betydligt större startström?

Avatar Fallback

Re: Trögstartade traktorer!!! tips?

Ferguson system  
#301112 Her er noen tips: Tynnere olje, nye glødeplugger, montere ekstra glødeplugg i innsuget, motorvarmer, og sjekke at det er nok frostvæske på kjølevannet. Hvis ikke det hjelper så ville jeg ha sett etter større starter/batteri.

Avatar Fallback

Re: Trögstartade traktorer!!! tips?

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#301113 Gör ren startmotorn. ( invändigt )

Användarvisningsbild

Re: Trögstartade traktorer!!! tips?

Erre  
#301115 Friska batterier, rena kabelskor, rena anslutningar på Startmotorn och MINST lika viktigt rena jordpunkter. Kan göra underverk ibland att ta loss jordpunkterna och skrapa dess, på med kopparpasta och dra dit skruven/bulten igen.

Användarvisningsbild

Re: Trögstartade traktorer!!! tips?

gonzzos  
#301117 Kolla alla kabelskor och batteri poler samt jordning så inte d är dålig kontakt ända fram till startmotorn,har du huvudströmbrytare kan kontakt bläcken vara dåliga å inte släppa igenom fullt ut

Avatar Fallback

Re: Trögstartade traktorer!!! tips?

jannee  
#301125 Motorvärmare = problemet löst -tror jag.

Avatar Fallback

Re: Trögstartade traktorer!!! tips?

valmet862  
#301145 en 705:a ska starta utan problem i -30 även utan motorvärmare. rengör alla kontakter till batteri o startmotor. Men en helt vanlig ny startmotor vore säkert toppen \:D/

Avatar Fallback

Re: Trögstartade traktorer!!! tips?

olli  
#301150 Har samma erfarenhet. Valmetmotorer tål många kallgrader innan dom vägrar!

Avatar Fallback

Re: Trögstartade traktorer!!! tips?

Skogstinsen  
#301214 Kolla över kablaget och gör rent polerna. Grannens 905@ va precis likadan. Vi tvättade med ljummet vatten och gjorde rent polerna. Bytte till en 50m2 jordfläta. Small direkt. Och då är batteriet 15 år gammalt.

Användarvisningsbild

Re: Trögstartade traktorer!!! tips?

jonathanA  
#301221 Får kolla detta så kontakten är bra!
Motorvärmare vet jag fungerar, men det är inget alternativ på ett hygge, lr entreprenadjobb.

Våran kobelco med isusu-fyra smäller igång utan glödning i minus 20 grader.
Så vill jag att Traktorerna också skall vara!

   TS
Avatar Fallback

Re: Trögstartade traktorer!!! tips?

rikard_e  
#301228 Optimabatterier är väl optimalt som startbatterier då de har en hög avkastnings just i början.


Jag kör med 1150 ah 225a lastbilsbatteri i min stackars ford.

Avatar Fallback

Re: Trögstartade traktorer!!! tips?

ulfgustav  
#301237 Det kanske är läge att se över insprutarna så att de öppnar vid rätt tryck och inte läcker igenom samt att se över glödstiften.
Båda dessa saker är helt avgörande för kallstartsegenskaperna

Användarvisningsbild

Re: Trögstartade traktorer!!! tips?

jonathanA  
#301241 Tycker ändå att det ska vara lite snurr på mororn, utan glödning.

   TS
Avatar Fallback

Re: Trögstartade traktorer!!! tips?

mbtrac  
#301246 hade samma problem på j-d 3650 montera ny startmotor , samt kablar otrolig skillnad de blir oxiderade inuti samt glappa med tiden .men den hade gått 7200 tim.ett tips byt ut den

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).